Polský prodejce obuvi CCC ztrojnásobil zisk

Polskému prodejci obuvi CCC se daří. Zisk řetězci roste o stovky procent. I díky sázce na HalfPrice.
Polský prodejce obuvi CCC v prvním čtvrtletí zvýšil hrubý provozní zisk na 304 milionů zlotých (1,8 miliardy korun), což je meziroční nárůst o 244 procent. Společnost, která od roku 2004 působí i v České republice, to uvedla na svém webu. Hospodaření se podle sdělení firmy zlepšilo ve všech jejích obchodních činnostech.
Tržby v období od února do dubna meziročně vzrostly o devět procent na 2,26 miliardy zlotých. Přispěla k tomu jak nejnovější firemní značka, řetězec HalfPrice, tak i stejnojmenná značka CCC.
Skupina snižuje náklady, aby zmírnila zadlužení. Uvedla, že náklady ve čtvrtletí klesly o procento, zatímco prodejní plocha se o sedm procent zvýšila.
„První čtvrtletí nebylo závodem o tržby, ale o ziskovost, která je pro nás prioritou,“ uvedl generální ředitel Dariusz Milek. Ten je zároveň zakladatelem a největším akcionářem podniku, pod který spadají mimo jiné internetové obchody e-obuv.cz a DeeZee a módní značka Modivo.
Polští obchodníci s módním zbožím válcují český trh. Skupina CCC, provozující například stejnojmenné obchody s obuví, otevře v září hned dvě velké prodejny své další sítě HalfPrice s módou a bytovými doplňky. Její vlaková loď bude sídlit v budově Diamant na Václavském náměstí, kde nahradí nadnárodní řetězec s nizozemskými kořeny C&A. Další nová velká prodejna HalfPrice už se také chystá v nákupní galerii Arkády Pankrác.
Polský řetězec HalfPrice expanduje v Praze. Trvající krizi na trhu s dámskou módou navzdory
Zprávy z firem
Tuzemský trh s rychlou módou už polské řetězce ovládly, teď se snaží prorazit s kosmetikou a drogistickým zbožím. Řetězec hebe, který už má v Polsku přes 300 obchodů, se pokouší dobýt Česko. Po spuštění online obchodu nyní odstartoval expanzi do velkých obchodních center v Praze. Hebe má za sebou silnou portugalskou retailovou skupinu Jerónimo Martins, stejně jako polský hegemon na trhu s potravinami Biedronka.
Levná kosmetika z Polska se valí na Česko. Hebe je mladší sestrou Biedronky
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.