Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Philip Morris ČR i v covidu udržel solidní výsledky. V pololetí vydělal 1,7 miliardy

Philip Morris, ilustrační foto
Wikipedia

Společnosti Philip Morris ČR, která je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků v zemi, klesl v letošním prvním pololetí meziročně čistý zisk o 0,3 procenta na 1,7 miliardy korun.

Reklama

Tržby bez spotřební daně a DPH vzrostly o 3,7 procenta na 8,9 miliardy korun. Navzdory pandemii koronaviru a protiepidemickým opatřením zůstaly obchodní výsledky stabilní, uvedla firma na svém webu.

Revoluční přechod od klasických cigaret k alternativám pokračuje

Češi mění své kuřácké návyky. Přechod od cigaret k alternativám pokračuje

V posledních letech prochází Česko v případě tabákových výrobků nebývalou změnou, která se dá přirovnat k tiché revoluci. Stále více se na úkor klasických cigaret prosazují technologicky modernější alternativy – zařízení na zahřívaný tabák nebo elektronické cigarety a vaporizéry. Je tomu tak zejména u lidí do 35 let.

Přečíst článek

Objem domácího odbytu zahřívaných tabákových výrobků v České republice a na Slovensku se zvýšil o 0,2 miliardy na celkových 1,3 miliardy kusů. Celkový objem domácího odbytu klesl o 0,7 miliardy na 5,5 miliardy kusů. „Navzdory protipandemickým opatřením zůstala naše výkonnost v první polovině letošního roku solidní,“ uvedla předsedkyně představenstva a generální ředitelka Philip Morris ČR Andrea Gontkovičová. S ohledem na přetrvávající pandemii podle ní zůstává hlavní prioritou zdraví a bezpečnost všech zaměstnanců, jejich rodin, zákazníků a obchodních partnerů.

Podle společnosti pokračuje růst prodeje tabákových náplní HEETS a zařízení IQOS, v nichž se na rozdíl od obvyklých cigaret tabák zahřívá. Úroveň škodlivých a potenciálně škodlivých látek je podle firmy v těchto produktech výrazně nižší. Celkový odhadovaný počet dospělých uživatelů IQOS v obou zemích se k letošnímu 30. červnu zvýšil přibližně o 100 tisíc na celkových 730 tisíc uživatelů. Přibližně 510 tisíc lidí přestalo s kouřením klasických cigaret a přešlo na IQOS.

Pašované cigarety, celní správa, ilustrační foto
video

Česko je pro pašeráky cigaret cílovou zemí. Může za to zdražování i covid

Zatímco doposud bylo Česko pro obchodníky s nelegálními cigaretami především tranzitní zemí při jejich pašování do západnějších evropských států, postupně se stává jejich cílovou destinací.

Přečíst článek

Celkový kombinovaný trh cigaret a zahřívaných tabákových výrobků v Česku klesl o odhadovaných 10,8 procenta na 7,9 miliardy kusů, hlavně v důsledku nižších prodejů v příhraničních oblastech kvůli protipandemickým opatřením. Celkový trh cigaret poklesl o odhadovaných 12,9 procenta na sedm miliard kusů. Odhadovaný kombinovaný tržní podíl Philip Morris ČR se snížil o 1,5 procentního bodu na 42,9 procenta. Bylo to způsobeno poklesem podílu cigaret, pokračujícím přechodem kuřáků na bezdýmné alternativy a dopadem zákazu prodeje mentolových a kapslových cigaret v roce 2020. Tržní podíl tabákových náplní HEETS ve stejném období vzrostl o 2,1 procentního bodu na 11,6 procenta.

Direct pojišťovna

Direct pojišťovnu opět zcela ovládl její šéf Pavel Řehák

Direct pojišťovna je opět plně v rukou skupiny VIGO Pavla Řeháka. Padesátiprocentní podíl odkoupila od investiční skupiny Odyssey 44 Martina Kúšika.

Přečíst článek

Odhadovaný kombinovaný tržní podíl Philip Morris Slovakia klesl o 1,6 procentního bodu, v důsledku nárůstu tržního podílu HEETS o 3,1 procentního bodu. Celkový kombinovaný trh cigaret a zahřívaných tabákových výrobků na Slovensku meziročně poklesl o 2,6 procenta.

Philip Morris ČR v Česku zaměstnává přes 1000 lidí. S akciemi společnosti se obchoduje na pražské burze.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme