Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

O osudu Kary Trutnov rozhodnou její věřitelé na konci října

Obchod Kara, ilustrační foto
ČTK

O reorganizačním plánu kožešnické obchodní společnosti Kara Trutnov budou věřitelé rozhodovat na jednání 25. října. Schůzi věřitelů k tomu svolal Krajský soud v Hradci Králové.

Reklama

Reorganizační plán, který má umožnit zachování Kary, předložil soudu minulý týden největší věřitel Kary, investiční skupina Natland. Skupina Natland by se měla stát v rámci reorganizace vlastníkem Kary, mezi věřitele by mělo být rozděleno 23 milionů korun.

Kara má 160 věřitelů, kteří po ní požadují 277 milionů korun. Za záchranou Kary a obnovením jejího chodu stojí podnikatel Zdeněk Rinth, který se v této věci spojil se skupinou Natland a celou záchranu financuje. Rinth Karu od května řídí a její provoz zatím podpořil půjčkou 25 milionů korun. Dříve uvedl, že je do její záchrany připraven vložit až 90 milionů korun. V budoucnu by se Rinth měl stát většinovým majitelem Kary.

Takzvaní nezajištění věřitelé by měli podle reorganizačního plánu dostat přes 22 milionů korun, čímž by jejich pohledávky měly být uspokojeny nejméně z 9,59 procenta. V případě konkurzu by zřejmě nedostali nezajištění věřitelé nic. Zákazníci Kary by měli být v částce 311 tisíc korun uspokojeni plně, stejně jako zajištěný věřitel AIR-SEA Slovakia žádající 443 tisíc korun.

Mičkova C2H nedostane nic

Skupina Natland za Karou drží pohledávky asi za 170 milionů korun. Své zajištěné pohledávky bude ve výši 40,9 milionu korun kapitalizovat úpisem nových akcií Kary, kdy se v rámci reorganizace stane jejím jediným vlastníkem. Se zbytkem pohledávek bude Natland uspokojen stejně jako nezajištění věřitelé.

Kara Trutnov

Byznysový restart Kary. Věřitelé získají zpět nejméně deset procent pohledávek

Nezajištění věřitelé kožešnické obchodní společnosti Kara Trutnov, která je od února v insolvenčním řízení, by měli v rámci reorganizace získat zpět nejméně 9,59 procenta svých pohledávek. V případě konkurzu by to bylo 6,9 procenta. Zákazníci Kary by měli být uspokojeni plně.

Přečíst článek

Dosavadní majitel Kary, investiční skupina C2H podnikatele Michala Mičky, nedostane při reorganizaci nic. „Skupina Natland navíc hodlá financovat právní spory na uplatnění škod vůči některým osobám zodpovědným za úpadek společnosti Kara, aby výtěžek získali nezajištění věřitelé,” uvedla dříve mluvčí Natlandu Hana Filipová.

Rinth byl vlastníkem Kary do roku 2018, kdy ji prodal investiční skupině C2H. Insolvenční návrh na sebe podala Kara začátkem února. Uvedla, že ji negativně zasáhla omezení spojená s epidemií koronaviru. Podle Natlandu byla důvodem insolvence Kary i neúspěšná obchodní strategie bývalého managementu a poskytování půjček ostatním společnostem ze skupiny C2H. V roce 2019 Kara utrpěla při obratu 395 milionů korun ztrátu 5,8 milionu korun, zatímco před rokem 2018 měla Kara zisky v řádu nižších desítek milionů korun. Kromě Kary jsou v insolvenci i další Mičkovy firmy.

Kara pod Rinthovým vedením v polovině května začala opět otevírat uzavřené prodejny. Nyní má otevřených 26 prodejen v Česku a šest na Slovensku a zaměstnává 143 lidí. V srpnu Kara dosáhla tržeb přes 23 milionů korun.

Supreme

Móda ulice za miliardy. Mikina za tisíce eur je taky výnosná investice

Když se prochází londýnským obchodním domem Selfridges nebo Dubai Mall ve Spojených arabských emirátech, upoutá Středoevropana na první pohled jedna zvláštnost: velká část lidí, kteří nakupují v těchto top obchoďácích světa, nosí teplákové soupravy a tenisky. Jde často o produkty slavných fashion brandů jako Gucci či Louis Vuitton. Svět se mění a ani svět módy nezůstává na místě. Proměnil se, nabízí oblečení ulice. Proč se tak stalo, kolik stojí třeba takové tenisky Gucci a lze na tom i nějak vydělat?

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme