Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nová gigafactory Tesly možná vyroste v Saúdské Arábii, zájem má i Erdogan

Tesla Gigafactory v Šanghaji
Profimedia
 ČTK

Saúdská Arábie zahájila rozhovory s americkým výrobcem elektromobilů Tesla o zřízení závodu automobilky v ropném království, uvedl ekonomický list The Wall Street Journal. Podobně turecké úřady oznámily, že prezident Recept Tayyip Erdogan požádal šéfa Tesly Elona Muska, aby nechal postavit další továrnu Tesly v Turecku.

Reklama

Saúdská Arábie se Teslu snaží nalákat tím, že má právo nakoupit určité množství kovů a minerálů ze zemí, jako je Konžská demokratická republika. Jde o minerály, které firma potřebuje pro svá elektrická auta.

Rijád se snaží zmírnit závislost své ekonomiky na ropě. Tamní státní investiční fond je většinovým investorem amerického výrobce elektromobilů Lucid Motors, který hodlá konkurovat Tesle.

Musk se chlubí, že zabránil jaderné válce. Kvůli němu jsme jí ale blíž, míní věhlasný politolog

Musk se chlubí, že zabránil jaderné válce. Kvůli němu jsme jí ale blíž, míní věhlasný politolog

Jedna z nejvíce probíraných části nové biografie Elona Muska z pera Waltera Isaacsona je ta, v níž se nejbohatší muž planety chlubí tím, že zabránil použití jaderných zbraní Ruskem při jeho invazi na Ukrajinu. Jenže je to přesně naopak, napsal v komentáři pro deník The Guardian věhlasný politolog Timothy Snyder, autor knih o podstatě totality, včetně té komunistické v Česku a východní Evropě.

Přečíst článek

Ropné království mimo jiné zvažuje, že rozšíří financování projektu na těžbu kobaltu a mědi v Kongu, kde se angažuje obchodník s komoditami Trafigura. Ten by mohl pomoci zajistit dodávky pro potenciální továrnu Tesly, uvádí WSJ.

Tesla má v současné době šest továren a sedmou staví v mexickém státě Nuevo León. Jejím cílem je do roku 2030 prodávat 20 milionů aut ročně. Loni jich prodala asi 1,3 milionu.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme