Nizozemský majitel Alberta zvýšil tržby o více než šest procent

Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold Delhaize zvýšil ve druhém čtvrtletí čisté tržby při konstantních směnných kurzech meziročně o 6,5 procenta na 23,1 miliardy eur (568 miliard korun). Firma to uvedla ve svém sdělení a zároveň potvrdila celoroční výhled. K výsledkům společnosti pomohla i akvizice rumunského maloobchodního prodejce potravin Profi.
Základní provozní marže činila za období duben až červen čtyři procenta, což představuje pokles o 0,2 procentního bodu při konstantních směnných kurzech. Marže byla v souladu s očekáváním analytiků, které oslovila agentura Reuters.
Podniku se dařilo v Evropě. Ve Spojených státech uskutečňoval strategické investice s cílem urychlit růst. Ještě většímu růstu tržeb zabránilo uzavření obchodů Stop & Shop a ukončení prodeje tabákových výrobků v Nizozemsku a v Belgii.
Ahold dál expanduje v internetovém prodeji. Online tržby vzrostly ve druhém kvartálu při konstantních směnných kurzech o 14,4 procenta. Internetový prodej potravin rostl dvouciferně jak v USA tak v Evropě.
Na český trh vstoupil nizozemský podnik v roce 1990, v roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize, která tehdy také působila i na českém trhu. Ahold nyní patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice.
Řetězec prodejen s tabákovými výrobky Valmont ČR slovenského miliardáře Ivana Kmotríka může koupit svého brněnského konkurenta Point4U. Transakci povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Řetězec Valmont ČR převezme konkurenta z Brna
Zprávy z firem
Málokdo o jeho existenci vůbec ví, ale v našem těle hraje růstový hormon IGF-1 zásadní roli. Vysoké hladiny znamenají rychlejší buněčné dělení, méně času na opravy a vyšší metabolické nároky. Zjednodušeně to znamená zrychlené stárnutí, opotřebení tkání a vyšší riziko, že se z chyby při dělení buňky stane nádor. Tělo, které neustále přijímá kalorie, nikdy nedostane prostor k přepnutí do režimu opravy a úklidu. Receptem na omlazení je tak přerušovaný půst.
Biohacking: Jak omladit a ozdravit tělo? Přerušovaným půstem
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.