Němci věří papíru. Vydavatelství Burda Verlag chce vydávat tištěné magazíny i za 10 let
Společnost Burda Verlag hodlá vydávat své časopisy, jako je zpravodajský magazín Focus, na celebrity zaměřený Bunte nebo módní časopis Elle, i po roce 2034 v tištěné podobě. Rozhodla se tak navzdory probíhající digitální transformaci, protože věří, že tištěná varianta pro ni bude i nadále zisková, pokud ji bude dělat dobře. Agentuře DPA to řekla spolumajitelka vydavatelské divize mediální skupiny Manuela Kamppová-Wirtzová.
„Jsme přesvědčeni, že print zůstane atraktivním a ziskovým obchodním modelem i v příštích deseti letech, pokud bude provozován skvěle,“ uvedla Kamppová-Wirtzová. „Za deset let bude tisk stále tvořit polovinu našich příjmů,“ dodala. Druhou polovinu podle ní budou generovat digitální příjmy a alternativní obchodní modely společnosti Burda Verlag.
Mediální domy nyní přecházejí na digitální modely fungování. Podle DPA je velkou otázkou, jakou roli budou tištěné noviny a časopisy v budoucnu hrát a zda si je Němci budou nadále kupovat v trafikách a předplácet. Vydavatelství Burda uvádí, že v přímém prodeji prodává nejvíce výtisků v supermarketech. Celkově prodává třetinu vydání prostřednictvím předplatného a dvě třetiny v přímém prodeji.
Burda patří již několik desetiletí k velkým jménům v německém mediálním byznysu. Skupina, která sídlí v Mnichově a Offenburgu ve spolkové zemi Bádensko-Württembersko, má ve svém vydavatelském portfoliu 143 pravidelně vydávaných titulů.
V socialistickém Československu proslul stejnojmenný měsíčník Burda Moden, jenž nesl příjmení své zakladatelky. Ženy si ho mezi sebou půjčovaly a oblečení si šily podle jeho střihů. V roce 1987 začal Burda Moden jako první západní časopis vycházet v ruštině v Sovětském svazu. Dnes je na trhu i jeho česká verze.
Tištěná média zažívají celosvětově pokles zájmu. V České republice přestane skupina Mafra ke konci srpna vydávat v tištěné podobě deník Lidové noviny s více než 130letou tradicí.
Ve věku 91 let v pondělí zemřel známý rakouský miliardář a podnikatel Richard Lugner, informují rakouská média. Lugnerovo jméno bylo spojováno především s každoročním vídeňským plesem v opeře, kam zval hvězdy showbyznysu z celého světa, připomíná agentura APA.
V 91 letech zemřel rakouský miliardář. V červnu měl svatbu
Leaders
Zemřela Susan Wojcickiová, bývalá šéfka YouTube a klíčová osobnost Googlu. Ve věku 56 let podlehla rakovině plic.
Zemřela bývalá šéfka YouTube Susan Wojcickiová
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.