Největší akvizice Babišova fondu. Získal přední značku kočárků a autosedaček z Polska
Divize fondu Hartenberg Capital spravujícího investice předsedy ANO a bývalého premiéra Andreje Babiše koupila 70procentní podíl ve společnosti 4Kraft. Ta patří mezi největší evropské prodejce potřeb pro malé děti, zejména kočárků, autosedaček, dětského vybavení do domácnosti, odrážedel a tříkolek pod značkou Kinderkraft. Cenu obchodu ani jedna ze stran nekomentovala, podle odhadů z trhu a současných ocenění firem v oboru pravděpodobně překročila dvě miliardy korun, píší Hospodářské noviny (HN).
Společnost 4Kraft, která sídlí v polské Poznaní, byla založena v roce 2011. Loňský obrat firmy překročil 100 milionů eur (asi 2,5 miliardy korun) a meziročně jí roste zhruba o 20 procent. Provozní zisk EBITDA (před odpisy a úroky) byl na úrovni deseti milionů eur, tedy zhruba 250 milionů korun. Firma provozuje také pobočku v čínském Su-čou a ve Spojených státech, kde spolupracuje s Amazonem. Ke klíčovým trhům dnes patří Německo, Francie, Velká Británie, Polsko, Španělsko a Itálie. Firma vyrábí ve třech partnerských čínských továrnách, které zaměstnávají 2000 lidí.
Divize Hartenbergu, společnost enterstore, získá ve společnosti 4Kraft 70procentní podíl. Zbytek si ponechá zakladatel firmy Leszek Krysieniel, který zároveň zůstává generálním ředitelem firmy. „Těšíme se na podporu jejich expanze na stávajících i nových trzích, zejména v USA. Toto partnerství nám také nabízí jedinečnou příležitost učit se z jejich úspěchů v Číně a objevovat nové příležitosti na jednom z nejdynamičtějších trhů světa,“ uvedl pro HN šéf Hartenbergu Jozef Janov.
Nákup podílu je podle HN zřejmě největší „sólo“ akvizicí Hartenbergu, když překonala i nákup švédské společnosti Miss Mary of Sweden z minulého týdne. V jejím případě se podle deníku spekuluje o ceně kolem dvou miliard korun. „Větším obchodem s účastí Hartenbergu byl jedině nákup největší kliniky reprodukční medicíny ve Velké Británii – londýnského Centra pro reprodukční a genetické zdraví (CRGH). Ta stála v přepočtu asi čtyři miliardy korun. Avšak na tuto akvizici již Hartenberg nebyl sám. Podílel se na ní přední světový fond CVC Capital Partners, který od roku 2021 s Hartenbergem spoluvlastní zdravotnickou skupinu FutureLife,“ napsaly HN.
Skupina enterstore vznikla v roce 2018. Do jejího portfolia patří spolu s firmou Astratex také e-shop se sportovními potřebami Sportega, prodejce výrobků z ovčí vlny Ovečkárna a táborská textilní firma unuodesign. Obrat enterstore podle jejího webu přesahuje 100 milionů eur. Působí v 17 zemích a poskytuje služby čtyřem milionům zákazníků. Mateřský Hartenberg založil Jozef Janov po odchodu ze skupiny Penta společně s Andrejem Babišem v roce 2013.
Skupina enterstore, která je odnoží fondu Hartenberg Capital spravujícího investice předsedy ANO a bývalého premiéra Andreje Babiše, získala podíl víc než 90 procent ve výrobci a prodejci spodního prádla pro ženy Miss Mary of Sweden se sídlem ve Švédsku, napsal server Hospodářské noviny, podle kterého cena transakce mohla přesáhnout dvě miliardy korun.
Babišův Hartenberg získal většinu ve výrobci spodního prádla Miss Mary of Sweden
Zprávy z firem
Investiční fond Hartenberg Holding ze svěřenských fondů expremiéra Andreje Babiše koupil táborskou textilní firmu Unuodesign. Ta vyrábí dětské oblečení a prodává látky. Fond získal majetkový podíl 70 procent. Vyplývá to z informací v obchodním rejstříku. Výši akvizice v něm firmy neuvedly.
Babišův Hartenberg koupil táborskou textilku
Zprávy z firem
Největší středoevropský on-line prodejce spodního prádla Astratex na přelomu roku vstoupil na německý trh. Firma oznámila, že tam spustila vlastní e-shop, ve kterém letos očekává tržby v řádu desítek milionů korun.
Astratex z Babišova impéria expanduje na německý trh
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.