Moneta za čtvrtletí vydělala 1,5 miliardy. Zisk rostl díky zájmu klientů o investice
 
                            Čistý výnos z poplatků a provizí byl vyšší o 14,6 procenta a činil 848 milionů korun. Bilanční suma skupiny Moneta přesáhla 500 miliard korun.
Čistý zisk Moneta Money Bank letos v prvním čtvrtletí stoupl meziročně o 14 procent na 1,5 miliardy korun. Výsledek je v souladu s tržním výhledem a vliv na něj měly především provozní výnosy, které vzrostly o 8,4 procenta na 3,4 miliardy korun. Bilanční suma skupiny Moneta přesáhla 500 miliard korun. Moneta to oznámila v tiskové zprávě.
Čistý úrokový výnos za první tři měsíce letošního roku meziročně vzrostl o 12,6 procenta na 2,3 miliardy korun. Čistý výnos z poplatků a provizí byl vyšší o 14,6 procenta a činil 848 milionů korun. Banka uvedla, že stejně jako v předcházejících čtvrtletích výnosy rostly především díky prodeji investičních produktů třetích stran. Výnos z poplatků z investičních fondů se zvýšil o 51 procent na 219 milionů korun, u pojištění naopak v meziročním srovnání klesl o osm procent na 296 milionů korun.
„Klienti i nadále hledají výnosnější produkty pro své úspory, a proto stále přetrvává vysoká poptávka po těchto investičních produktech,“ uvedla Moneta.
Povozní náklady skupiny Moneta zůstaly v prvním čtvrtletí stabilní ve výši 1,5 miliardy korun. Náklady na zaměstnance klesly o 1,8 procenta na 609 milionů korun, protože se snížil průměrný počet zaměstnanců o 2,2 procenta.
„Loňské oživení poptávky po nových úvěrech pokračovalo i v prvním čtvrtletí roku 2025,“ napsala Moneta. Skupina poskytla nové úvěry za 16,4 miliardy korun, což je meziročně o 27,1 procenta více. Podle banky byla poptávka silná jak v retailovém, tak i v komerčním segmentu. Objem nových hypoték se zvýšil o 37,3 procenta na 4,3 miliardy korun a objem nových spotřebitelských úvěrů o 22,7 procenta na 5,8 miliardy korun.
Klientské vklady dosáhly 433 miliard korun, v meziročním srovnání o 6,7 procenta více. Retailové vklady, tedy vklady běžných klientů, narostly o 4,9 procenta na 330 miliard korun a komerční vklady o 13 procent na 103 miliardy korun.
Konsolidovaná bilanční suma skupiny Moneta dosáhla k letošnímu 31. březnu 501 miliard korun, meziročně o sedm procent více, a to především vlivem nárůstu klientských vkladů.
Počet klientů se ke konci letošního března meziročně zvýšil o 1,1 procenta na 1,6 milionu.
Moneta Money Bank je jednou z největších firem obchodovaných na pražské burze. Největším akcionářem Monety je finanční skupina PPF. Ta dříve usilovala o spojení Monety se svou skupinou Air Bank, plán ale padl. Ostatní velké banky zatím výsledky za první čtvrtletí nezveřejnily.
Pět ze šesti poskytovaných úvěrů jsou ty, za které klienti neručí vlastní nemovitostí a které lidé nejčastěji využívají k rekonstrukci bydlení.  
	Zájem o úvěry od stavebních spořitelen letos prudce vzrostl. Nových smluv přibylo méně
		Money
		
Zhodnocování úspor na českých spořicích účtech není aktuálně žádná hitparáda, ale stále je ještě možné získat i čtyřprocentní sazbu. Bez splnění několika podmínek to ale už nepůjde. Pokud tak nechcete být svázáni pravidly banky, musíte se smířit se zhodnocením začínajícím trojkou. Podívejte se, které spořicí účty jsou pro vaše úspory nyní v Česku nejvýhodnější. 
	Nejlepší spořicí účty bez podmínek začínají v dubnu už jen trojkou
		Money
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
