Lyft je poprvé v provozním zisku
Provozovatel alternativní taxislužby Lyft se začíná zotavovat z vysokých ztrát způsobených koronavirovou pandemií. Ve druhém čtvrtletí společnost poprvé za dobu působení na trhu, což je od roku 2012, vykázala zisk.
Očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) dosáhl 23,8 milionu dolarů (510,4 milionu korun), zatímco ve stejném období loni firma vykázala ztrátu 252 milionů dolarů.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali naopak ve čtvrtletí ztrátu, a to kolem 50 milionů dolarů. Výsledky nezahrnují mimořádné náklady. Tržby vzrostly meziročně o 125 procent na 765 milionů doalrů (16,4 miliardy korun), zatímco analytici očekávali 697 milionů dolarů. Společnost však stále vykázala čistou ztrátu, která činila 251,9 milionu dolarů. Klesla nicméně z loňských 437,1 milionu dolarů.
Estonský provozovatel alternativní přepravy Bolt získal od investorů 600 milionů eur (15,3 miliardy korun). Získané peníze chce použít na expanzi v rychlém doručování potravin.
Bolt chce rychleji rozvážet potraviny. Od investorů na to získal 600 milionů eur
Zprávy z firem
Trhy taxislužeb po covidu ožívá
Před rokem pandemie zastavila poptávku po službách firmy, nyní se však podle jejího sdělení zákazníci ve velkém vracejí. „Měli jsme skvělé čtvrtletí,” uvedl spoluzakladatel a generální ředitel Logan Green. Dodal, že firmě se podařilo ve všech ohledech překročit stanovené cíle a počítá s tím, že bude nadále dosahovat provozního očištěného zisku. Lyft původně počítal s tím, že se dostane do zisku až ve třetím čtvrtletí.
Lyft podle médií těžil také z výrazného snížení nákladů v loňském roce. Firma loni snížila výdaje zhruba o 2,5 miliardy dolarů, mimo jiné i prostřednictvím rozsáhlého propouštění. K poměru k tržbám se náklady ve druhém čtvrtletí meziročně snížily téměř o polovinu.
Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let
Zprávy z firem
Výsledky Netflixu naznačují, že jednu z nejatraktivnějších firem uplynulé dekády čekají trable.Stanislav Šulc: Kauza Netflix aneb Když zisky nejsou nic
Názory
Sdílená ekonomika má svět zachránit před nedostatkem zdrojů a plýtváním. Ve skutečnosti jde o byznys, který za image bohulibé činnosti schovává mnoho problémů.Byznys za maskou sdílení
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?