Důležitý milník pro Uber. Poprvé vykázal provozní zisk, za konkurencí ale zaostává

Provozovatel alternativní taxislužby Uber vykázal ve třetím čtvrtletí poprvé v historii provozní zisk. Činil osm milionů dolarů (asi 175,5 milionu korun) oproti ztrátě 625 milionů dolarů ve stejném období loni. Uber přesto vykázal čistou ztrátu 2,4 miliardy dolarů. Velký podíl na ní měl pokles hodnoty podílu, který firma vlastní v čínské konkurenční společnosti Didi.
Tržby Uber ve třetím čtvrtletí zvýšil o 72 procent na 4,8 miliardy dolarů. Americká firma to uvedla ve čtvrtek po skončení burzovního obchodování. Překonaly tak očekávání analytiků oslovených společností Refinitiv, kteří odhadovali tržby 4,4 miliardy dolarů. Výhled na konec roku ale zaostal za odhady i za konkurenčním Lyftem.
Akciové rally Tesly zatnul tipec sám její šéf Elon Musk. Jak jinak, než příspěvkem na Twitteru. Kápo automobilky na sociální síti přiznal, že objednávku od autopůjčovny Hertz na 100 tisíc elektromobilů zatím Tesla nepodepsala.
Tesla smlouvu s firmou Hertz ještě nepodepsala, práskl Musk a rázem zchudl
Zprávy z firem
Výrazně ožil hlavní obor podnikání firmy, tedy poskytování alternativních taxislužeb, který se během pandemie občas téměř zastavil. Nyní jí rezervace narostly o 67 procent. Nadále se dařilo i donáškové službě Uber Eats.
Finanční ředitel Uberu Nelson Chai hovořil nazval kladný provozní zisk „důležitým milníkem“. Akcie přesto po skončení obchodování oslabily.
Uber očekává, že ve čtvrtém kvartálu se bude upravený zisk pohybovat od 25 do 75 milionů dolarů. Analytici v anketě Refinitiv ho odhadli výrazně výše, tedy na 114 milionů dolarů.
Technologický pokrok věci podstatně zlevňuje, tlak na ceny nevydrží věčně.
Tereza Zavadilová: Inflace, deflace a Moorův zákon
Názory
Ve srovnání s rivalem Lyft jsou hospodářské výsledky Uberu zklamáním. Lyft v úterý oznámil svůj druhý čtvrtletní upravený zisk za sebou ve výši 67,3 milionu dolarů. Uvedl také, že ve čtvrtém čtvrtletí očekává upravený EBITDA (provozní zisk před odpisy) mezi 70 a 75 miliony dolarů. Obě firmy ale opět odmítly sdělit, kdy očekávají, že se dostanou do čistého zisku.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.