Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Krize automobilek na jejich šéfy nedoléhá. Tavares z koncernu Stellantis vydělal skoro miliardu

Výkonný ředitel nadnárodní automobilové skupiny Stellantis Carlos Tavares
ČTK
 ČTK

Výkonný ředitel nadnárodní automobilové skupiny Stellantis Carlos Tavares si loni vydělal 36,49 milionu eur (926,8 milionu korun). To je proti předchozímu roku nárůst o 56 procent, oznámila ve čtvrtek firma, mezi jejíž značky patří například Fiat nebo Chrysler. V roce 2022 automobilka manažerovi přiznala celkovou kompenzaci 23,46 milionu eur, uvedla agentura Reuters.

Reklama

Za loňský rok Tavares obdržel 23,47 milionu eur v hotovosti a vázaných akciových odměnách, včetně deseti milionů eur jako pobídku na transformaci, aby firma splnila náročné úkoly, jimž automobilový sektor čelí. Jde hlavně o globální mobilitu, technologii a elektrifikaci vozidel.

Stellantis tvrdí, že v první polovině loňského roku byl v odvětví lídrem z hlediska finanční výkonnosti. Dodal přitom, že od svého založení v roce 2021 cena jeho akcií výrazně překonala výkon automobilového průmyslu i širšího akciového indexu S&P 500.

Evropské automobilky kují společný plán, jak přežít čínskou automobilovou invazi

Automobilky Volkswagen, Renault a Stellantis nyní přemýšlejí o dříve nemyslitelném - tito zapřisáhlí konkurenti zkoumají možnosti spojení, aby mohli vyrábět levnější elektromobily a odvrátili existenční hrozby, píše Bloomberg.

Přečíst článek

Při loňských rozhovorech s představiteli tří velkých automobilek z Detroitu odborový svaz United Auto Workers (UAW) tvrdě kritizoval příjmy generálních ředitelů General Motors (GM), Ford Motor a Stellantis. Poukazoval na ně, když zdůvodňoval, proč je nutné výrazně více zvýšit mzdy řadovým zaměstnancům.

Automobilky Ford ani GM loňský výdělek svých šéfů zatím nezveřejnily. V roce 2022 si generální ředitelka GM Mary Barraová celkem přišla na 29 milionů dolarů, generální ředitel Fordu Jim Farley pak obdržel celkovou finanční kompenzaci téměř 21 milionů dolarů.

Po cílených stávkách v těchto tří automobilkách se odboráři z UAW s nimi dohodli na okamžitém zvýšení příjmů zaměstnanců o 11 procent a na zvýšení základní mzdy o 25 procent až do roku 2028. Znamená to zkrácení doby potřebné k dosažení nejvyšší mzdy z osmi na tři roky. Dohody také zvyšují příjmy pracovníků zaměstnaných na přechodnou dobu o 150 procent a dělají z nich pracovníky zaměstnané na dobu neurčitou.

Čínská továrna automobilky Geely v provincii Če-ťiang na jihovýchodě Číny.

Lukáš Kovanda: Evropě hrozí záplava čínských elektroaut. Východisko však existuje

Evropským automobilkám hrozí „krvavá lázeň“ v záplavě levného čínského dovozu, varuje šéf Stellantisu. Odpovědí by mohlo být vytvoření nadnárodního evropského „Airbusu elektromobility“, píše ve svém komentáři hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

I zaměstnanci si vydělali slušný balík

Společnost Stellantis uvedla, že její průměrný zaměstnanec si loni vydělal 70 404 eur (1,79 milionu korun). To byl meziroční nárůst o 9,4 procenta. Poměr celkového příjmu včetně odměn ředitele Tavarese k příjmu průměrného zaměstnance loni činil 518, jinými slovy Tavares si vydělal více než pětsetkrát tolik, co průměrný zaměstnanec firmy. To je výrazně více než v roce předchozím. Stellantis uvedl, že vyšší poměr byl způsoben dopadem jednorázové dlouhodobé pobídky na období let 2021 až 2025.

Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze dala dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Lancia, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.

Firma uvedla, že počet zaměstnanců loni celosvětově snížila o 5,2 procenta, celkem tak zaměstnávala přes 258 tisíc lidí. Počet zaměstnanců v Severní Americe klesl na 81 341, zatímco o rok dříve jich tam podnik měl 88 835.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Čínská továrna automobilky Geely v provincii Če-ťiang na jihovýchodě Číny.

Lukáš Kovanda: Evropě hrozí záplava čínských elektroaut. Východisko však existuje

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme