Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Král 3D tisku Průša ovládl firmu Trilab

Josef Průša z Prusa Research
Prusa Research

Nováček mezi miliardáři Josef Průša majetkově vstoupil do královéhradecké firmy Trilab. Uvedly strany v prohlášení pro tisk.

Reklama

Tuzemský největší výrobce 3D tiskáren Prusa Research koupil podíl 80 procent v české firmě Trilab, která se zabývá vývojem a výrobou 3D tiskáren pro podniky. Strany se dohodly, že cenu obchodu zveřejňovat nebudou. 

Do královéhradecké společnosti Trilab, kterou v roce 2016 založili Vojtěch Tambor a Michal Boháč, vstoupil zakladatel Prusa Research Josef Průša jako strategický investor. Oba zakladatelé i všichni ostatní členové týmu Trilabu ve firmě zůstávají a budou ji nadále rozvíjet pod samostatnou značkou Trilab - A Prusa Research Company.

PPF, ilustrační foto

Nejbohatší Češi dál masivně bohatnou, žebříček miliardářů vede Kellnerová

V Česku je nejbohatší Renáta Kellnerová s majetkem za téměř 375 miliard. V žebříčku miliardářů časopisu Forbes je devět nováčků a vůbec poprvé mu vládne žena.

Přečíst článek

Stejně jako v případě akvizice firmy Futur3D z roku 2018, i nyní Prusa Research nákupem rozšíří svůj technologický záběr o další typ 3D tiskáren. Tentokrát ale nebude výsledkem nový stroj pod značkou Original Prusa.

„Trilab vyrábí kvalitní tiskárny pro podnikovou sféru a má v téhle oblasti velmi dobré jméno. Naše tiskárny jsou historicky určené hlavně domácím uživatelům, jsou open-source a tenhle přístup může být v oblasti velkého průmyslu limitující,” uvedl výkonný ředitel Prusa Research Josef Průša.

Trilab vyvíjí a vyrábí tiskárny postavené na takzvané delta kinematice. U tiskáren Prusa se tisková podložka pohybuje zepředu dozadu a tisková hlava nad ní jezdí po svislých a vodorovných osách. Pohyb tiskové hlavy u strojů od Trilabu je naproti tomu řízen pomocí trojice ramen uspořádaných do tvaru trojúhelníku. Díky tomuto řešení je extruder lehčí, což vede k vyšším rychlostem tisku při zachování vysoké přesnosti a kvality.

Eurowag

Miliardová akvizice. Vohánkův Eurowag koupil maďarskou WebEye Telematics

Český podnikatel a miliardář a zakladatel společnosti Eurowag Martin Vohánka oznámil první a obří akvizici od vstupu společnosti na londýnskou burzu. Za miliardy koupil maďarskou společnost WebEye Telematics, která poskytuje služby fleet managementu.

Přečíst článek

„Pokročilé materiály, které Průša vyvíjí pod značkou Prusament, se k našim tiskárnám perfektně hodí a do budoucna nabízí skvělé možnosti rozvoje. Už nyní, když zákazníkům ukazujeme výtisky třeba z Prusamentu PC Blend vytvořené na našich tiskárnách, jsou nadšení,” uvedl technický ředitel Trilabu Vojtěch Tambor. Obě firmy hodlají také sdílet vývojářské, obchodní i marketingové zkušenosti.

Prusa Research byla založena v roce 2012 a v posledních letech patří mezi nejrychleji rostoucí technologické firmy v České republice. V roce 2020 dosáhla příjmů 2,17 miliardy korun. Její zakladatel Josef Průša se letos poprvé objevil v žebříčku miliardářů, který sestavuje časopis Forbes, na 75. místě. 

miliardář Marcel Soural, šéf developerské společnosti Trigema

Lidé zapomněli, že peníze se vydělávají prací, říká miliardář Soural

Marcel Soural se letos poprvé dostal do žebříčku sta nejbohatších Čechů, který sestavuje časopis Forbes. Ten majetek jednoho z největších českých developerů odhadl na 2,6 miliardy korun. V klubu nejbohatších Čechů tak obsadil 97. místo. Po pádu Bohemia Energy Jiřího Písaříka je o příčku výše. První velký rozhovor po oznámení výsledků poskytl Soural pro newstream.cz. 

Přečíst článek

Věda a byznys Josefa Tučka

Zvýší sílu i výkon: exoskelet si hledá nový trh

Technologie to měla být pro vojáky, ale moc z ní ještě neměli. Exoskelet však zvolna proniká do mnohdy až nečekaných oborů a oblastí. Třeba mezi rekreační běžce.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme