Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Miliardová akvizice. Vohánkův Eurowag koupil maďarskou WebEye Telematics

Eurowag
ČTK

Český podnikatel a miliardář a zakladatel společnosti Eurowag Martin Vohánka oznámil první a obří akvizici od vstupu společnosti na londýnskou burzu. Za miliardy koupil maďarskou společnost WebEye Telematics, která poskytuje služby fleet managementu.

Eurowag za akvizici okamžitě zaplatí 38,5 milionů eur (přes 972 milionů korun), do tří let by pak měl podle plnění dohodnutých kritérií doplatit další část, maximálně 55,9 milionu eur (asi 1,4 miliardy korun). Na transakci jako první upozornil web E15.

Transakce by měla být dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku, čekat se bude na splnění některých podmínek včetně povolení od maďarských a rumunských úřadů. Akvizice WebEye Telematics by měla pro Eurowag znamenat rozšíření zákaznické základy. Podle podniku má maďarská společnost na starosti správu více než 57 tisíc kamionů ve střední a východní Evropě. Zákazníci maďarské firmy budou moci využívat služby Eurowagu.

Eurowag

Vohánkův Eurowag si jde pro miliardy na londýnskou burzu

Česká společnost Eurowag chce v Londýně vydat akcie zhruba za 200 milionů eur (5,1 miliardy korun).

Přečíst článek

Podle šéfa české společnosti Martina Vohánky by koupě WebEye mělo pomoci rozvíjet platformu Eurowagu. Zároveň by to podle něj mělo přispět ke snížení poměru jízd kamionů bez nákladu a zlepšit tak bezpečnost silničního provozu, kdy provozovatelé vozového parku budou mít větší přehled o stavu svých vozidel. V čele WebEye zůstane zakladatel firmy Pál Németh, který by měl dohlížet na integraci s Eurowagem. „S integrovanými systémy cílíme na redukování dopadu našeho podnikání na životní prostředí,” citovala E15 Vohánku.

Eurowag umožňuje menším dopravním společnostem využívat jednotný platební systém pro pohonné hmoty a mýtné či vrácení daně z přidané hodnoty (DPH). Těmto dopravcům, kteří tvoří kolem 80 procent odvětví, poskytuje i služby, které jim za využití dat z jejich telematických systémů naplánují nejefektivnější trasy.

Eurowag, ilustrační foto

Vohánkův Eurowag debutoval na londýnské burze. A hned ztrácí

Akcie české společnosti Eurowag dnes debutovaly na Londýnské akciové burze (LSE) desetiprocentním propadem. Firma v oznámení pro LSE stanovila cenu akcií v primární veřejné nabídce (IPO) na 150 pencí, krátce po zahájení ale její akcie oslabily pod 135 pencí. 

Přečíst článek

Společnost vznikla před více než 25 lety. Má zhruba 1000 zaměstnanců a poskytuje služby zákazníkům asi ve 30 zemích Evropy, Asie a Blízkého východu.

Loni firma hospodařila se ziskem před úroky, daní a odpisy (EBITDA) 57 milionů eur (1,46 miliardy korun), což byl proti předchozímu roku nárůst o 22 procent. Čisté tržby dosáhly 125,5 milionu eur (3,2 miliardy korun) a zisková marže 46 procent. Téměř 60procentní podíl ve firmě drží její zakladatel Vohánka. V roce 2016 koupila zhruba 33procentní podíl americká investiční firma TA Associates. Od letošního roku obchoduje firma své akcie na londýnské burze. Vohánka je podle letošního žebříčku časopisu Forbes 30. nejbohatším Čechem s majetkem 10,5 miliardy korun.

>>>>>>Další zprávy ze světa byznysu čtěte zde<<<<<<

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme