Komárkova sázkovka Allwyn vydělala loni přes miliardu eur. Hlavně díky akvizici Camelotu

Společnost Allwyn International, která provozuje loterie v České republice a v dalších zemích, zvýšila v loňském roce díky akvizicím celkové tržby o 98 procent na 7,878 miliardy eur (zhruba 200 miliard korun). Vyplývá to předběžných a neauditovaných konsolidovaných výsledků. Provozní zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) vzrostl o 18 procent na 1,334 miliardy eur (téměř 34 miliard korun). Allwyn patří do skupiny KKCG podnikatele Karla Komárka, jednoho z nejbohatších Čechů.
Bez zahrnutí nedávných akvizic by se tržby Allwynu zvýšily o šest procent. Šéf podniku Robert Chvátal ve výsledkové zprávě uvedl, že firma zažila z finančního i provozního hlediska další silný rok a pokračovala v úspěšné realizaci své růstové strategie.
Firma Allwyn v loňském prvním čtvrtletí dokončila akvizice loterijní společnosti Camelot UK, současného provozovatele britské Národní loterie, a společnosti Allwyn LS Group, dříve označované Camelot LS Group, která je současným provozovatelem loterie v americkém státě Illinois. Tyto akvizice mají významný dopad na konsolidované výsledky skupiny.
Allwyn, který se dříve jmenoval Sazka Entertainment, provozuje loterie v České republice, Itálii, Rakousku, Řecku a na Kypru. Komárkova firma KKCG se zaměřuje hlavně na podnikání v zábavě, ale také na ropu a plyn, informační technologie a reality.
Společnost Allwyn International, která provozuje loterie v České republice a dalších zemích, ve třetím čtvrtletí zvýšila podle předběžných a neauditovaných výsledků celkové konsolidované tržby meziročně o 98 procent na 2,01 miliardy eur (48,9 miliardy korun). Za silným růstem jsou ale nedávné akvizice. Bez nich by konsolidované celkové tržby o jedno procento klesly a dosáhly 1,01 miliardy eur, uvedl podnik.
Akvizice pomohly. Tržby loterijní společnosti Allwyn Karla Komárka vzrostly o 98 procent
Zprávy z firem
Český miliardář Karel Komárek zvýšil své sázky v IT sektoru. Díky několikamiliardové akvizici německé softwarové společnosti Avenga se stal výrazným hráčem na poli digitální transformace Evropy.
Komárkova KKCG bude digitalizovat Evropu
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.