Reklama

Miliardář Komárek se chce vyvázat z byznysu s Gazpromem

Karel Komárek
Se svolením KKCG
Petra Jansová

Český miliardář a majitel investiční společnosti KKCG Karel Komárek usiluje o přerušení vazeb na ruský energetický gigant Gazprom. Pomoci by mu v tom mohla vláda.

Reklama

Komárek měl s českou vládou řešit, jak eliminovat Gazprom Germania z kontraktu s MND. Společnosti se v roce 2013 zavázaly k 2,5miliardovému projektu na výstavbu zásobníků zemního plynu v Dambořicích na jižní Moravě.

„Můžeme potvrdit, že rozhovory probíhají,“ uvedla pro Newstream mluvčí společnosti KKCG Dana Dvořáková. 

Podle serveru bne IntelliNews je údajně ve hře i možná konfiskace nebo zmrazení podílu Gazpromu. Tuto informaci Dana Dvořáková odmítla komentovat. „Existuje jen velmi málo možností, jak se zbavit závislosti na ruském plynu. A chceme to udělat tak, aby se to co nejméně dotklo běžných občanů,“ citovala Karla Komárka agentura Bloomberg.

Komárek v otevřeném dopise rovněž odmítl ruskou invazi na Ukrajinu a vyjádřil podporou lidem utíkajícím před válkou. „Jde o nesmyslnou agresi, kterou je nutné co nejdůrazněji odsoudit,“ napsal. 

Většinu plynu vyrobeného v MND podle dohody z loňského jara odkupuje společnost Vemex, firmy patřící do Gazpromu, která dodává plyn 12 z 35 největších českých společností, včetně České rafinérské, Vítkovice Steel, pivovaru Plzeňský Prazdroj a Pilsen Steel, uvádí server bne Intellinews.

Reklama

Karel Komárek

Komárek bude rozdávat štěstí Britům. Získal licenci na britskou Národní loterii

Komárkova společnost Allwyn Entertainment bude britskou Národní loterii provozovat od roku 2024 po dobu deseti let, oznámila firma.

Přečíst článek

MND

Komárkova MND otestuje ukládání oxidu uhličitého pod zem

Miliardář Karel Komárek zavětřil velkou příležitost. Jeho energetická společnost MND zkoumá možnosti ukládání zkapalněného oxidu uhličitého hluboko pod zem.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme