Kolínská Toyota ode dneška až do odvolání nevyrábí. Nemá díly
Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně ode dneška zastaví výrobu kvůli nedostatku komponentů. Chybí jí díly, které automobilce dodává společnost Novares CZ Zebrak. Její výrobní a skladovací prostory v Žebráku na Berounsku zničil minulý týden rozsáhlý požár.
Většina zaměstnanců Toyoty dnes do práce přijde, budou ale vykonávat jiné činnosti. Zatím není jasné, kdy se výroba obnoví. Příčinou výpadku výroby je rozsáhlý požár skladu dodavatele automobilky. Průmyslovou halu Novaresu v Žebráku na Berounsku zachvátil požár minulý týden v pondělí. Hasiči ho likvidovali 50 hodin. Podle policie způsobil škodu 1,8 miliardy korun, příčiny vyšetřovatelé zjišťují.
Průmyslovou halu v Žebráku na Berounsku zachvátil v pondělí dopoledne požár, který za sebou nechal podle policie škodu 1,8 miliardy korun, tedy čtvrtou nejvyšší za 33 let. Shořela celá hala na výrobu plastových autodílů, výrobní linka i materiál. Hasiči z místa požářiště postupně odjíždí, likvidaci ale zřejmě ohlásí až ve středu. Příčina požáru zatím není známá, vyšetřovatelé předpokládají, že ho způsobila nedbalost nebo technická závada. Případ vyšetřují jako obecné ohrožení z nedbalosti, za které pachateli v případě obvinění hrozí osm let vězení.
Požár výrobní haly v Žebráku zničil výrobní linku i materiál. Policie odhadla škodu na 1,8 miliardy
Zprávy z firem
Letos zastavuje automobilka výrobu neplánovaně podruhé. Kvůli nedostatku dílů nesjížděla z linek auta v únoru a částečně v březnu. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením zhruba 25 tisíc aut. Kolínská automobilka produkuje denně zhruba 1000 aut. Loni zvýšila po dvou slabších letech výrobu zhruba o čtvrtinu, vyrobila přes 202 tisíc vozů. Automobilka zaměstnává v Kolíně přes 3500 lidí.
Největší japonská automobilka Toyota Motor má za uplynulý finanční rok rekordní tržby 37,15 bilionu jenů (5,9 bilionu korun),. Zejména díky vyššímu prodeji aut a slabšímu kurzu japonského jenu, ale čistý zisk za finanční rok 2023, který skončil v březnu, klesl o 14 procent a činil 2,45 bilionu jenů.
Toyota hlásí rekordní tržby za uplynulý rok. Ale zisk kvůli vyšším nákladům klesl
Zprávy z firem
Kolínská automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic se má od dubna vrátit k plné výrobě přes tisíc aut denně. V březnu se kvůli nedostatku komponentů auta vyráběla pouze tři dny v týdnu, po celý únor z linek nesjížděla vůbec. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením z února a března zhruba 25 tisíc aut. Dodávky dílů jsou nyní jisté na duben a květen, řekl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
Čtyři miliardy minus. Kolínská Toyota ale v dubnu rozjede výrobu naplno
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.