Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto v srpnu zvedla odbyt, ale za zbytkem skupiny VW zaostala

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu
Škoda Auto
 ČTK

Automobilka Škoda Auto v srpnu zvýšila celosvětový odbyt o 1,4 procenta na 54 700 aut. Ve své zprávě to uvedl automobilový koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí. Celý koncern, který vedle značek skupiny Volkswagen zahrnuje i další značky, odbyt zvýšil o 12,7 procenta na 700 100 vozidel.

Reklama

Škoda v odbytu zaostala za skupinou značek Volkswagen, která dohromady zvýšila odbyt o 11,8 procenta na 517 400 aut.

Nedaří se ve střední a východní Evropě

Koncern zvyšuje odbyt zejména v Jižní Americe a Číně, daří se mu ale i v Severní Americe. Zhruba třetinový propad odbytu naopak registruje v zemích střední a východní Evropy, méně vozidel prodal i na Blízkém východě a v Africe. Růst odbytu v západní Evropě byl podprůměrný a dosáhl 7,8 procenta.

Škoda Auto, ilustrační foto
video

Škoda Auto se řítí do elektrické budoucnosti. A investuje do ní horentní sumu

Škoda Auto se plnou rychlostí řítí do elektrické budoucnosti. Během příštích pěti let investuje do elektromobility 138 miliard korun. To je čtyřnásobně víc, než s čím počítal původní plán. Podíl čistě elektrických vozů na prodejích značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent.

Přečíst článek

Ve skupině značek Volkswagen se nejvíce dařilo stejnojmenné značce osobních aut, která zvýšila odbyt o 17,5 procenta. Odbyt dodávkových vozidel Volkswagen ale o 1,8 procenta klesl. Propad zaznamenala součást Seat/Cupra, kde odbyt meziročně klesl o 22 procent.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Škoda Enyaq IV

Škoda Auto prodala o skoro 30 procent méně aut. Je na tom nejhůř ze skupiny VW

Automobilka Škoda Auto v období od ledna do července prodala 421 800 vozů, meziročně o 28,5 procenta méně. To představuje nejvýraznější pokles ze všech automobilových značek koncernu Volkswagen.

Přečíst článek

Mimo hlavní skupinu, která se zaměřuje na masový trh a do které patří i Škoda, je součástí koncernu Volkswagen i skupina prémiových značek. Do ní patří Audi a Lamborghini/Bentley, její odbyt se zvýšil o 11,3 procenta na 132 400 vozů. Další skupina se zaměřuje na luxusní sportovní vozy a patří do ní značka Porsche. Ta v srpnu odbyt meziročně zvýšila o 26,7 procenta na 23 900 vozů.

Skupina nákladních vozidel, která používá označení Traton, zvýšila odbyt o 27,6 procenta na 26 300 vozů. Do této skupiny patří značky nákladních aut a autobusů MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania a Navistar.

 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme