Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Japonská společnost Sega Sammy chce za miliardu dolarů převzít tvůrce Angry Birds

Mobilní hra Angry Birds
iStock
 ČTK

Japonská společnost Sega Sammy Holdings je blízko dohody o převzetí finské firmy Rovio Entertainment, tvůrce hry Angry Birds, zhruba za jednu miliardu dolarů (21,2 miliardy korun).

Dohoda by mohla být dokončena do začátku příštího týdne, uvedl americký list The Wall Street Journal, který o celé věci s odvoláním na informované zdroje napsal. 

V lednu učinila předběžnou nabídku na převzetí firmy Rovio za 683 milionů eur (16,1 miliardy korun) izraelská společnost Playtika. Finský podnik ale v březnu potvrdil, že jednání byla ukončena.

Firma Sega Sammy vznikla v roce 2004 spojením japonského výrobce hracích automatů Sammy a firmy Sega, tvůrce videoher s postavičkou ježka Sonica. Spojená společnost nabízí řadu zábavních produktů, včetně arkádových her, hraček a animovaného videoobsahu.

Angry Birds byla průkopnickou mobilní hrou vydanou v roce 2009. Hráči při ní pomocí praku vymršťují ptáky do herního pole a snaží se zasáhnout a zneškodnit zelená prasata, zloděje jejich vajec. Stala se první mobilní hrou, která překonala hranici jedné miliardy stažení. Loni firma Rovio oznámila další milník, a to pět miliard stažení v rámci celého svého katalogu her.

Twitter, který vlastní Elon Musk, bude spolupracovat s izraelskou obchodní a makléřskou firmou eToro.

Twitter bude spolupracovat s eToro, uživatelé budou moct obchodovat s kryptoměnami

Sociální síť Twitter bude spolupracovat s izraelskou obchodní a makléřskou firmou eToro. Uživatelé Twitteru tak budou moct obchodovat s akciemi, kryptoměnami a dalšími aktivy a mít přístup k jejich cenám v reálném čase.

Přečíst článek

Společnost Rovio se snažila navázat na úspěch původní hry a vydala několik pokračování. Natočen byl i film. Na konci roku 2017 vstoupila na burzu v naději, že to pomůže jejím plánům na další růst. S dalšími hrami se jí ale nepodařilo zopakovat úspěch hry Angry Birds. Stala se tak náchylnou k převzetí některou z konkurenčních firem.

Podle společnosti Newzoo BV loni klesly celosvětové výdaje spotřebitelů za mobilní hry o 6,4 procenta na 92,2 miliardy dolarů (1,96 bilionu korun). Přesto hry tvoří zhruba polovinu veškerého prodeje herního softwaru, zbytek výdajů je za hry pro herní konzole a počítače. Zpomalení, které následovalo po prudkém růstu poptávky v době pandemie, přispělo v tomto odvětví k řadě převzetí.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

PS5

Herní byznys čeká rok plný akvizic. Rekordní nákup Microsoftu byl jen začátek

Přečíst článek
Doporučujeme