Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hotovo. Becherovka míří do polských rukou, potvrdil Antimonopolní úřad

ÚOHS povolil polské nápojářské firmě Maspex koupi karlovarské Becherovky
ČTK
 ČTK

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil prodej české likérky Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) polské skupině Maspex.

Tradiční firmu spolu s ochrannými známkami prodává francouzská společnost Pernod Ricard, která ji vlastní od roku 2001. Firmy transakci oznámily na konci loňského roku, její dokončení očekávají do letošního června. Prodejní cenu nezveřejnily.

Antimonopolní úřad transakci posuzoval ve zjednodušeném řízení. „Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblastech výroby a prodeje lihovin, zejména bylinných hořkých likérů známých pod značkou Becherovka. Úřad zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto spojení povolil. Rozhodnutí již nabylo právní moci,“ uvedl ÚOHS.

Peking

Čínské podniky ztrácejí zájem o Evropu. Loni převzaly nejméně firem od roku 2012

Počet převzetí evropských firem čínským podniky v loňském roce klesl na nejnižší úroveň od roku 2012. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti EY.

Přečíst článek

Firma Jan Becher - Karlovarská Becherovka je společností s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů, tehdy jako rodinný podnik. Becherovka byla roku 1922 zaregistrovaná jako ochranná známka. Status akciové společnosti má od roku 1994. V roce 2001 byl dokončen proces privatizace a společnost přešla do vlastnictví francouzské skupiny Pernod Ricard, jednoho z největších výrobců destilátů a vína na světě.

Maspex je největší soukromá společnost v potravinářském sektoru v Polsku a jedna z největších ve střední a východní Evropě. Česká a slovenská pobočka skupiny Maspex byly postupně založeny od roku 1998. V Česku a na Slovensku se Maspex zaměřuje na výrobu a prodej džusů, limonád či energetických nápojů. K hlavním značkám na zdejším trhu patří džusy Relax a Caprio i energetický nápoj Tiger. Od roku 2020 se společnost stala výhradním distributorem ledových čajů Nestea. Loni se portfolio firmy rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Zubrówka. V Česku společnosti Maspex vlastní výrobní závod ve Veselí nad Lužnicí.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme