Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hotovo. Becherovka míří do polských rukou, potvrdil Antimonopolní úřad

ÚOHS povolil polské nápojářské firmě Maspex koupi karlovarské Becherovky
ČTK
 ČTK

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil prodej české likérky Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) polské skupině Maspex.

Reklama

Tradiční firmu spolu s ochrannými známkami prodává francouzská společnost Pernod Ricard, která ji vlastní od roku 2001. Firmy transakci oznámily na konci loňského roku, její dokončení očekávají do letošního června. Prodejní cenu nezveřejnily.

Antimonopolní úřad transakci posuzoval ve zjednodušeném řízení. „Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblastech výroby a prodeje lihovin, zejména bylinných hořkých likérů známých pod značkou Becherovka. Úřad zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto spojení povolil. Rozhodnutí již nabylo právní moci,“ uvedl ÚOHS.

Peking

Čínské podniky ztrácejí zájem o Evropu. Loni převzaly nejméně firem od roku 2012

Počet převzetí evropských firem čínským podniky v loňském roce klesl na nejnižší úroveň od roku 2012. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti EY.

Přečíst článek

Firma Jan Becher - Karlovarská Becherovka je společností s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů, tehdy jako rodinný podnik. Becherovka byla roku 1922 zaregistrovaná jako ochranná známka. Status akciové společnosti má od roku 1994. V roce 2001 byl dokončen proces privatizace a společnost přešla do vlastnictví francouzské skupiny Pernod Ricard, jednoho z největších výrobců destilátů a vína na světě.

Maspex je největší soukromá společnost v potravinářském sektoru v Polsku a jedna z největších ve střední a východní Evropě. Česká a slovenská pobočka skupiny Maspex byly postupně založeny od roku 1998. V Česku a na Slovensku se Maspex zaměřuje na výrobu a prodej džusů, limonád či energetických nápojů. K hlavním značkám na zdejším trhu patří džusy Relax a Caprio i energetický nápoj Tiger. Od roku 2020 se společnost stala výhradním distributorem ledových čajů Nestea. Loni se portfolio firmy rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Zubrówka. V Česku společnosti Maspex vlastní výrobní závod ve Veselí nad Lužnicí.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme