Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pryč z ruských rukou. Likérka Fruko-Schulz má nového majitele

Novým majitelem likérky Fruko-Schulz se stal Český hospodářský holding
ČTK
 ČTK

Novým majitelem jindřichohradecké likérky Fruko-Schulz se stal Český hospodářský holding. Nahradil skupinu ruských akcionářů. Nový majitel vlastní 100 procent akcií. Ředitelem společnosti zůstává bývalý jednatel Josef Nejedlý. Fruko-Schulz chce pokračovat především ve výrobě alkoholických nápojů, ale chystá i nové produkty, řekl Nejedlý.

Jednatelem jindřichohradecké společnosti se stal Radek Bukovský, který je majitelem Českého hospodářského holdingu. „Vlastní několik firem a zaměřuje se na strojírenství,“ řekl Nejedlý. Ruští akcionáři ze skupiny Ladoga drželi 90 procent společnosti. Zbylých deset procent patřilo Nejedlému, který je také prodal.

„Ve středu jsme transakci dokončili a nyní byla zanesena i do obchodního rejstříku. Posun je podle mě velmi radikální a pozitivní a mohl by otevřít prostor pro partnery, kteří o nás ztratili zájem kvůli tomu, že majitelé pocházeli z Ruska,“ uvedl Nejedlý.

Kofola může vstoupit do výroby piva, potvrdil antimonopolní úřad

Skupina Kofola ČeskoSlovensko může koupit většinový podíl ve firmě Pivovary CZ Group, která vyrábí piva značek Holba, Zubr a Litovel. Může koupit také společnost Fontána, která na území Česka prodává alkoholické i nealkoholické nápoje. Transakci povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Přečíst článek

Kvůli ruským majitelům ukončily s likérkou spolupráci e-shopy Mall.cz, Alza.cz, skončili i velcí odběratelé jako řetězec Ahold nebo firma Lagardere. Spolupráci ukončila i financující banka Moneta Money Bank, u níž byla likérka téměř 25 let.

Nejedlý uvedl, že ve firmě by se nic zásadního měnit nemělo. Týká se to i zhruba osmi desítek zaměstnanců, kteří v likérce pracují. „Svolal jsem si je a ujistil je, že vše pokračuje, a věřím, že nový majitel je pro nás pozitivní řešení,“ řekl ředitel.

Jan Jančar, šéfbarman pražského hotelu Marriott,

Bar manager z Marriottu: Bary se stále potýkají s následky pandemie

Jan Jančar, šéfbarman pražského hotelu Marriott, se od loňského roku snaží sladit koncept baru Artisan se stejnojmennou restaurací. V rozhovoru pro Newstream.cz mluví o dalších plánech i o problémech, se kterými se tuzemské bary potýkají čtyři roky po začátku covidové pandemie.

Přečíst článek

Likérka navazuje na tradici firmy Moritz Schulz, jež ve městě od roku 1898 vyráběla ovocná a dezertní vína. Po znárodnění v roce 1948 spadal podnik pod skupinu Jihočeská Fruta. V roce 1993 vznikla společnost Fruko-Schulz. Nejznámějším produktem je jindřichohradecký rum s etiketou plachetnice. Jde o výrobek, jenž má na trhu tradici několik desetiletí. Likérka však dodává na trh i jiné alkoholické nápoje. „Chystáme rozšíření portfolia. Například bychom se rádi vrátili k výrobě sirupů, kterou jsme před lety na přání bývalého majitele opustili,“ řekl Nejedlý.

V roce 2022 skončila likérka ve ztrátě po zdanění 1,2 milionu korun. Tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží měla 264,8 milionu, vyplývá z výroční zprávy. Za loňský rok čeká zisk kolem deseti milionů korun.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme