Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Becherovka míří do nových rukou. Likérku kupují Poláci

Polská skupina Maspex kupuje od francouzské společnosti Pernod Ricard českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB)
Profimedia
 ČTK

Polská skupina Maspex kupuje od francouzské společnosti Pernod Ricard českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB). Výši transakce společnosti neuvedly. Smlouvu o prodeji firmy podepsaly dnes. Dokončení obchodu se očekává do konce června 2024. Skupina Maspex se stane vlastníkem značky Becherovka spolu s výrobním závodem a skladem v Karlových Varech.

Reklama

Firma Jan Becher - Karlovarská Becherovka je společností s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherů, tehdy jako rodinný podnik. Becherovka byla roku 1922 zaregistrovaná jako ochranná známka. Status akciové společnosti má od roku 1994. V roce 2001 byl dokončen proces privatizace a společnost přešla do vlastnictví francouzské skupiny Pernod Ricard, jednoho z největších výrobců destilátů a vína na světě.

Maspex je největší soukromá společnost v potravinářském sektoru v Polsku a jedna z největších ve střední a východní Evropě. Spolumajitel a ředitel skupiny Maspex Krzysztof Pawiński uvedl, že Becherovka má posílit pozici společnosti v Česku i na Slovensku. „V současnosti jí patří druhé místo v segmentu bylinných likérů v České republice. Je pro nás velmi důležité, že se jedná o značku s bohatou tradicí, která se vyrábí nepřetržitě od roku 1807,“ uvedl ředitel. Becherovka podle něj zapadá do trendu na trhu, kde se větší oblibě začínají těšit nápoje s nižším obsahem alkoholu.

Přístroj nahradí degustátora, měl by pomoci bránit padělání vína a uchovat jeho chuť i do budoucna

Přístroj nahradí degustátora, měl by pomoci bránit padělání vína a uchovat jeho chuť i do budoucna

Nová strojová metoda určí u vína z oblasti Bordeaux, ze kterého vinařství pochází a s vysokou pravděpodobností i jeho ročník. Nejsou k tomu zapotřebí citlivé chuťové pohárky v ústech. Stačí chemický rozbor a umělá inteligence.

Přečíst článek

Česká a slovenská pobočka skupiny Maspex byly postupně založeny od roku 1998. V Česku a na Slovensku se Maspex zaměřuje na výrobu a prodej džusů, limonád či energetických nápojů. K hlavním značkám na zdejším trhu patří džusy Relax a Caprio i energetický nápoj Tiger. Od roku 2020 se společnost stala také výhradním distributorem ledových čajů Nestea. Loni se portfolio firmy rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Zubrówka. V Česku společnosti Maspex vlastní výrobní závod ve Veselí nad Lužnicí.

„Z transakce budou profitovat i obchodní partneři, kteří získají přístup k širšímu sortimentu výrobků, včetně renomovaných značek alkoholu, jako jsou Becherovka a Żubrówka a nealkoholických nápojů jako Relax, Tiger či River Original. Rozšíření sortimentu zvýší jejich atraktivnost na trhu a zároveň jim přinese další výhody plynoucí ze synergie našich produktů,“ uvedla generální ředitelka poboček Česká republika a Slovensko Wioleta Czajaová.

Maspex má ve svém portfoliu téměř 70 značek a její produkty najdou zákazníci ve více než 70 zemích po celém světě. Mezi nejznámější značky patří Tymbark, Kubuś, Lubella a Łowicz. Tržby z prodeje společnosti Maspex dosáhly v roce 2022 více než 14 miliard polských zlotých, tedy 78,9 miliardy korun.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme