Hotelová síť Marriott končí v Rusku. Kvůli novým omezením Západu
Hotelová společnost Marriott International po 25 letech pozastavuje činnost v Rusku.
„Dospěli jsme k názoru, že nově oznámená omezení ze strany USA, Británie a Evropské unie znemožňují společnosti Marriott pokračovat v provozování hotelů i v poskytování franšíz na ruském trhu,“ uvedla americká firma v prohlášení.
Už 10. března se hotolevý řetězec rozhodl kvůli invazi Ruska na Ukrajinu pozastavit otevírání připravovaných hotelů a veškerý budoucí rozvoj a investice v Rusku. Zavřel tehdy také svou kancelář v Moskvě.
Stát kvůli sankcím zablokoval hotel Rusa Alexandra Pumpjanského v Mariánských Lázních, uvedla to Česká televize.
Česko zmrazilo majetek Rusů za vyšší stovky milionů korun. Nově také hotel v Mariánských Lázních
Money
„Od začátku války jsme podporovali své kolegy na Ukrajině, v Rusku i v celém regionu, včetně zajištění zaměstnání u společnosti Marriott mimo země přímo postižené konfliktem. Pro spolupracovníky a jejich rodiny jsme vyčlenili jeden milion dolarů (...), abychom jim pomohli s přesídlením,“ dodal řetězec.
V 85 hotelech v sousedních zemí řetězec poskytuje ubytování uprchlíkům z Ukrajiny. „Připojujeme se k milionům lidí z celého světa, kteří si přejí ukončení válečného konfliktu a nastolení míru,“ dodalo vedení řetězce.
Společnost Marriott International působí ve více než 130 zemích a vlastní desítky značek. Kromě stejnojmenné značky Marriott jsou to mimo jiné Ritz-Carlton, St. Regis nebo Sheraton.
Evropská unie na svém mimořádném summitu na začátku června přijala již šestý balík protiruských sankcí jako odvetu za vpád Moskvy na Ukrajinu. Klíčovou otázkou bylo embargo na ruskou ropu, z jejíhož prodeje Kreml výrazně financuje agresi vůči Ukrajině. Jak vypadají dosavadní sankce? Podívejte se na jejich přehled včetně ruské reakce, jak jej sestavila BBC a server newstream.cz.
Protiruské sankce: Od koho a proti komu a čemu? Podívejte se na jejich přehled
Politika
Češi nyní cestují mnohem víc než před pandemií, a chuť vycestovat do zahraničí nezmenšuje ani aktuální dění na Ukrajině a jeho dopady na tuzemskou ekonomiku. Covidové úspory navíc tuzemští cestovatelé utrácí za mnohem dražší zájezdy. „Podle předprodejů vidíme, že jsou útraty až o čtvrtinu vyšší než dříve. Češi si vybírají lepší a dražší hotely,“ dodává ředitel Čedoku Stanislav Zeman.
Ředitel Čedoku Zeman: Válka neválka, Češi mají chuť cestovat. Zájezdy letos zdražovat nebudeme
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.