Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Hollywoodští tvůrci hororů otestují umělou inteligenci od firmy Meta

Hollywoodští tvůrci hororů otestují umělou inteligenci od firmy Meta
Profimedia
 ČTK

Americký internetový gigant Meta se dohodl s hollywoodskou filmovou společností Blumhouse Productions na spolupráci při testování svého nástroje pro tvorbu videí pomocí generativní umělé inteligence (AI). Informovala o tom agentura Reuters.

Společnost Meta provozuje například sociální sítě Facebook a Instagram či komunikační platformu WhatsApp. Firma tento měsíc představila systém Movie Gen, který podle ní dokáže vytvářet realisticky vypadající videa podle pokynů uživatele. Tvrdí, že Movie Gen dokáže konkurovat podobným nástrojům předních podniků působících v oblasti tvorby mediálního obsahu pomocí generativní AI, například firmy OpenAI.

Společnost Blumhouse Productions je známá zejména díky svým hororovým filmům, mezi které patří například snímek Uteč či filmová série Očista. Firma vybrala několik filmařů, kteří si Movie Gen vyzkouší a videa vytvořená tímto nástrojem použijí ve svých krátkých filmech, napsala agentura Reuters.

Šéf společnosti Blumhouse Jason Blum uvedl, že hybnou silou filmového průmyslu zůstávají umělci, kterým může generativní AI pomoci při vyprávění příběhů. „Vítáme, že někteří z nich dostanou šanci vyzkoušet tuto špičkovou technologii a vyjádřit se k jejím kladům a záporům v době, kdy se stále nachází ve vývoji,“ řekl. „Budou to mocné nástroje pro režiséry a je důležité zapojit tento kreativní průmysl do jejich vývoje, aby se zajistilo, že budou pro tento úkol co nejlépe uzpůsobené,“ dodal.

Spoluzakladatel aplikace VOS Health

Úspěšný vývojář aplikací Jiří Diblík: Nyní zacílíme na americké investory

Jak se udržovat v psychické kondici? A jak v tom mohou pomoci moderní technologie? Odpověď nabízí dva z největších talentů české startupové scény Jiří Diblík a Ondřej Kopecký. Společně vyvinuli aplikaci VOS Health, která sklízí globální úspěch, zařadila se mezi nejúspěšnější aplikace pro iPhone a celosvětově ji používají miliony lidí, kterým zlepšuje duševní pohodu. Kde se nápad na aplikaci objevil? A jaké rozdíly jsou například mezi americkými a českými uživateli a San Franciskem a Prahou? Celý rozhovor s Jiřím Diblíkem, o kterém ještě hodně uslyšíte, najdete v tištěném magazínu Newstream CLUB.

Přečíst článek

Umělá inteligence vytvořila vědce. Kreativní moc není

Umělá inteligence vytvořila vědce. Kreativní moc není

První umělá inteligence v roli vědce si počíná tak trochu jako dávní učenci uzavření ve slonovinové věži svého papírového poznání: prohrabuje se už existujícími znalostmi (či omyly), vyvozuje z nich nějaké závěry, avšak nedělá experimenty, kterými by je ověřila. Ale i tak jí to začíná myslet.

Přečíst článek

Případné dělení Googlu naznačí budoucí vztah demokracie a globálních firem

Stanislav Šulc: Případné dělení Googlu naznačí budoucí vztah demokracie a globálních firem

Spekuluje se o tom již několik let, zároveň jde o mimořádně citlivou otázku. Má americká justice požadovat radikální zásah proti Googlu v rámci boje proti monopolům? Nyní se schyluje k rozhodnému kroku, který by potvrdil, jak se bude nejmocnější stát světa v budoucnu chovat vůči nejmocnějším firmám světa. A ukáže tak i možnou cestu pro zbytek světa včetně Česka, pro něž je případný střet s globálními hráči příliš velkým soustem.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme