Firmě Rolls-Royce prodej divize lodních motorů Rusům nevyšel. Zkusí to s Brity

Strojírenská firma Rolls-Royce se dohodla na prodeji své norské divize pro výrobu lodních motorů Bergen Engines. Kupujícím je firma Langley Holdings. Zaplatí za ni 110 milionů eur (2,8 miliardy korun).
Transakce je součástí většího plánu společnosti Rolls-Royce na prodej části majetku v hodnotě dvou miliard liber (60 miliard korun). Firma se už dříve dohodla na prodeji norské divize ruské společnosti TMH Group, Norsko ale v březnu transakci zablokovalo kvůli obavám o národní bezpečnost. TMH měla za divizi zaplatit 150 milionů eur, uvedla agentura Reuters.
Rolls-Royce vlastní firmu Bergen Engines už více než 20 let. Společnost Bergen Engines dodává motory norskému námořnictvu i provozovatelům lodní dopravy po celém světě. Norsko je členem Severoatlantické aliance a v oblasti Arktidy sdílí s Ruskem téměř 200 kilometrů dlouhou společnou pozemní hranici. Podle norské vlády by technologie a produkty firmy Bergen Engines zvýšily vojenský potenciál Ruska.
Největší evropská automobilka Volkswagen očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích vozidel prodaných po celém světě poháněna bateriemi.
Volkswagen chce překonat Teslu. Do roku 2030 bude polovina prodaných vozidel poháněna bateriemi
Zprávy z firem
Společnost Rolls-Royce je známá především výrobou leteckých motorů. Firma se prodejem části aktiv snaží zlepšit svou finanční situaci, na kterou měla negativní dopad koronavirové pandemie. Klíčovou součástí plánu je prodej španělské divize ITP Aero, který by podle agentury Reuters mohl vynést 1,5 miliardy eur (38 miliard korun).
Prodej nových aut na benzínový či dieselový pohon bude možná v Evropské unii od roku 2035 prakticky vyloučen.
Evropský boj za klima nedělá starost jen automobilkám
Money
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby o 35,2 procenta téměř na 10,2 miliardy eur (asi 260 miliard korun). Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v prvním pololetí vzrostly v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 20,8 procenta na 515 300 vozů, uvedla automobilka. Loni celkový výsledek firmy ovlivňovala pandemie koronaviru a několik týdnů uzavřené výrobní závody.
Výjimečné první pololetí. Škoda Auto utržila přes 10 miliard eur
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.