Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Výjimečné první pololetí. Škoda Auto utržila přes 10 miliard eur

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto
 ČTK

Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby o 35,2 procenta téměř na 10,2 miliardy eur (asi 260 miliard korun). Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v prvním pololetí vzrostly v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 20,8 procenta na 515 300 vozů, uvedla automobilka. Loni celkový výsledek firmy ovlivňovala pandemie koronaviru a několik týdnů uzavřené výrobní závody.

Letos situaci komplikuje nedostatek čipů, firma tak musí rušit řadu směn, během dvou týdnů téměř zcela zastavila výrobu.

Provozní výsledek se v porovnání se stejným obdobím minulého roku zvýšil o 327,2 procenta na 974 milionů eur (asi 24,8 miliardy korun). Investice naopak klesly o 24,9 procenta na 196 milionů eur (necelých pět miliard korun).

„Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií,” řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.

Škoda Auto, ilustrační foto

Odstávka výroby se ve Škoda Auto prodlouží o další týden

Výroba v automobilce Škoda Auto se nerozjede ani v týdnu po celozávodní dovolené, která je plánována na první dva týdny v srpnu.

Přečíst článek

Silný nárůst dodávek vozů zaznamenala automobilka v prvním pololetí v Rusku, a to o 54,3 procenta, v Indii o 31,2 procenta, ve východní Evropě o 35 procent a západní Evropě o 30,9 procenta. V Německu, na svém celosvětově největším trhu, si automobilka ve srovnání s loňským rokem polepšila o 19,4 procenta na 75 900 vozů. Na domácím českém trhu dodávky zákazníkům vzrostly o 11,7 procenta na 44 tisíc vozů. Naopak v Číně dodávky zákazníkům v prvním pololetí roku 2021 poklesly o 43,1 procenta na 44 tisíc vozů.

Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí letošního roku tradičně Octavia, kterých firma zákazníkům dodala 121 tisíc vozů, meziročně o 9,3 procenta více. Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenalo nejmenší SUV značky Kamiq, jehož dodávky vzrostly o 40,4 procenta na 73 700 vozů. Nárůst prodejů zaznamenaly všechny aktuální modely značky.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Škoda Auto, ilustrační foto

Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt o pětinu. V červnu už jí chyběly čipy

Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním pololetí meziročně vzrostl o 20,8 procenta na 515 300 vozidel. V samotném červnu se však meziročně snížil, a to o pět procent na 89 900 vozů. Na vině je globální nedostatek čipů.

Přečíst článek

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Automobilky vyrábí pod své možnosti. Chybí jim díly i lidi

Automobilky v Česku vyrábí pod svými kapacitami, zdaleka nedosahují předpandemických čísel. Poptávka po vozech je, výrobu ale brzdí nedostatek dílů.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme