Výjimečné první pololetí. Škoda Auto utržila přes 10 miliard eur
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby o 35,2 procenta téměř na 10,2 miliardy eur (asi 260 miliard korun). Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v prvním pololetí vzrostly v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 20,8 procenta na 515 300 vozů, uvedla automobilka. Loni celkový výsledek firmy ovlivňovala pandemie koronaviru a několik týdnů uzavřené výrobní závody.
Letos situaci komplikuje nedostatek čipů, firma tak musí rušit řadu směn, během dvou týdnů téměř zcela zastavila výrobu.
Provozní výsledek se v porovnání se stejným obdobím minulého roku zvýšil o 327,2 procenta na 974 milionů eur (asi 24,8 miliardy korun). Investice naopak klesly o 24,9 procenta na 196 milionů eur (necelých pět miliard korun).
„Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií,” řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.
Výroba v automobilce Škoda Auto se nerozjede ani v týdnu po celozávodní dovolené, která je plánována na první dva týdny v srpnu.
Odstávka výroby se ve Škoda Auto prodlouží o další týden
Zprávy z firem
Silný nárůst dodávek vozů zaznamenala automobilka v prvním pololetí v Rusku, a to o 54,3 procenta, v Indii o 31,2 procenta, ve východní Evropě o 35 procent a západní Evropě o 30,9 procenta. V Německu, na svém celosvětově největším trhu, si automobilka ve srovnání s loňským rokem polepšila o 19,4 procenta na 75 900 vozů. Na domácím českém trhu dodávky zákazníkům vzrostly o 11,7 procenta na 44 tisíc vozů. Naopak v Číně dodávky zákazníkům v prvním pololetí roku 2021 poklesly o 43,1 procenta na 44 tisíc vozů.
Nejprodávanějším modelem byla v prvním pololetí letošního roku tradičně Octavia, kterých firma zákazníkům dodala 121 tisíc vozů, meziročně o 9,3 procenta více. Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenalo nejmenší SUV značky Kamiq, jehož dodávky vzrostly o 40,4 procenta na 73 700 vozů. Nárůst prodejů zaznamenaly všechny aktuální modely značky.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním pololetí meziročně vzrostl o 20,8 procenta na 515 300 vozidel. V samotném červnu se však meziročně snížil, a to o pět procent na 89 900 vozů. Na vině je globální nedostatek čipů.
Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt o pětinu. V červnu už jí chyběly čipy
Zprávy z firem
Automobilky v Česku vyrábí pod svými kapacitami, zdaleka nedosahují předpandemických čísel. Poptávka po vozech je, výrobu ale brzdí nedostatek dílů.
Automobilky vyrábí pod své možnosti. Chybí jim díly i lidi
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.