Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Evropa nemůže konkurovat levné Asii. Levi Strauss končí s výrobou v Polsku

Levi Strauss končí s výrobou v Polsku. Evropa nemůže konkurovat levné Asii
Profimedia
 ČTK

V Polsku i celé Evropě jsou drahé energie i pracovní síla. Lepší bude šít džíny v Asii. Po více než třiceti letech provozu ukončuje americký výrobce džínového oblečení výrobu v Polsku. O práci přijdou stovky lidí.

Reklama

Americký výrobce džínového oblečení Levi Strauss do konce listopadu uzavře svůj výrobní závod v centrálním Polsku, ve městě Plock. Oznámil to podle agentury PAP starosta města Plock Andrzej Nowakowski. O práci přijde 650 zaměstnanců.

Evropa nemůže konkurovat levné Asii

Nowakowski uvedl, že továrna v polovině června ukončí výrobu a do konce listopadu bude definitivně uzavřena. Firma podle starosty své rozhodnutí odůvodnila vysokými náklady na pracovní sílu a na energie, které činí výrobu v Plocku i jinde v Evropě mnohem dražší než v asijských zemích. Firma přitom letos v lednu instalovala v závodě nové stroje v hodnotě téměř 1,5 milionu USD (téměř 35 milionů Kč) a ještě před několika měsíci plánovala další rozvoj závodu.

Závod v Plocku zahájil výrobu v roce 1992. Nachází se na pozemcích města, které má firma pronajaté za zvýhodněných podmínek.

Firma Levi Strauss ve středu oznámila, že její očištěný čistý zisk v prvním fiskálním čtvrtletí klesl o 24 procent na 103 milionů dolarů. Čisté výnosy se za tři měsíce do konce února snížily o osm procent na 1,558 miliardy dolarů. Současně však firma zlepšila odhad ročního zisku s odkazem na nedávné úspory nákladů díky snižování počtu pracovních míst a méně agresivním slevám džínového oblečení.

Firma vlastní značky Levi's, Dockers a Denizen. Její kořeny sahají do roku 1853, kdy bavorský imigrant Levi Strauss v době zlaté horečky otevřel v Kalifornii velkoobchod s textilním zbožím. O dvě desetiletí později se spojil s jedním ze svých pravidelných zákazníků a nechali si patentovat vynález - pracovní kalhoty, jejichž kapsy zpevnili kovovými nýty. Tento den je považován za den zrození džín.

Podle svých internetových stránek má firma po celém světě 19 100 zaměstnanců, z toho v Evropě 4500.

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Módní značka Esprit zavírá. V Česku i Německu ji nahrazují multibrandové obchody Catches

Obchody módní značky Esprit mizí ze scény. Podle německých médií mají zavřít čtyři desítky prodejen, které tam provozuje franšízový operátor PTH Group. Druhou zemí, kde PTH působí, je právě Česko. Stejně jako u sousedů i zde se z Espritů stávají multibrandové prodejny Catches.

Přečíst článek

Manažer značky s.Oliver pro Česko a Slovensko Vladislav Hypš

Šéf značky s.Oliver Hypš: Prosadit se tady je těžší než v Německu, trh válcují polské řetězce

Konkurence na tuzemském trhu s módou je velmi ostrá. Navíc nájemné a poplatky v nákupních centrech jsou podle country manažera značky s.Oliver pro Česko a Slovensko Vladislava Hypše tak vysoké, že prodejny tam začínají postrádat ekonomický smysl.

Přečíst článek

Online kultura podvodného nakupování, akcelerovaná TikTokem, obrátila zvyky v módním byznysu

Zkáza pro luxus. Mladí i díky TikToku hrdě nosí „fejky“, na prémiové značky nemají peníze

Módní svět si hledá cestu k napodobeninám luxusních značek. Zatímco pro současnou střední generaci znamenalo pochlubit se „fejkovou“ kabelkou dovezenou z dovolené v Itálii trhnout si ostudu, mileniálové a generace Z v tom problém nevidí. „Dupes“, neboli duplikáty, jsou pro ně levnější alternativou k prémiovým kouskům, na které (zatím) nemají peníze.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme