Elektromobily netáhnou. Jejich počet ve svém portfoliu zredukovala další autopůjčovna
 
                            Autopůjčovna Sixt SE snížila počet elektromobilů ve své flotile, protože zákazníci dávají přednost pronájmu vozů se spalovacím motorem. Uvedla to agentura Bloomberg s odvoláním na oznámení společnosti. Podobný krok učinila i konkurenční autopůjčovna Hertz Global Holdings.
Autopůjčovna Sixt vlastní zhruba 170 tisíc vozů. Z tohoto počtu jich loni bylo téměř 10 tisíc elektrických. K aktuálnímu počtu elektromobilů ve vozovém parku se firma nevyjádřila.
Hertz i Sixt v posledních měsících uvedly, že se zbaví vozů Tesla, protože se ukázalo, že jejich údržba je nákladná a agresivní snižování cen Teslou podkopalo hodnotu těchto vozů při dalším prodeji. To je riziko pro portfolio autopůjčoven, pokud chtějí ojeté vozy v budoucnu prodat. Často se proto domluví s automobilkami, že tyto vozy koupí zpět, aby se ochránily před propadem zůstatkových hodnot vozů.
Firma Hertz v dubnu uvedla, že se chystá vyřadit ze svého vozového parku 10 tisíc elektromobilů, protože nižší sazby za jejich pronájem a vyšší náklady na jejich údržbu snížily ziskovost. Zůstatková hodnota, tedy hodnota auta, kterou má po určité době v provozu, pak u elektromobilů klesla rychleji než u podobných modelů se spalovacím motorem.
Mladý podnikatel Pavel (37) vyměnil klasické auto za elektromobil už před dvěma lety. V autě na baterky tak už najezdil tisíce kilometrů. A pochvaluje si, že v porovnání s klasickým „benzíňákem“ šetří na provozu až dvě třetiny nákladů. Co ho na vlastnictví elektromobilu zaskočilo? A zalitoval někdy svého rozhodnutí přesedlat na elektriku?  
	Seriál Elektromobilita: Přesedlal z „benzíňáku“ na elektromobil a šetří dvě třetiny nákladů
		Enjoy
		
Americký výrobce elektromobilů Tesla nadále počítá s rozšíření své jediné evropské továrny v německém Grünheide, časový plán si ale ponechá otevřený. Na vině je především obtížná situace na trhu. 
	Trh s elektromobily je v útlumu. Tesla plán rozšíření výroby v Německu stejně zachová
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
