Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

DRFG jde do fotovoltaiky

solární panely
Pixabay
Tereza Zavadilová
tzv

První fotovoltaické elektrárny budou nainstalovány na střechy obchodního centra Haná v Olomouci, nákupního centra Géčko v Liberci nebo obchodního centra Paráda v Hodoníně. 

Reklama

DRFG Energy, energetická divize investiční skupiny DRFG, nově nabízí investorům investiční projekty v oblasti obnovitelných zdrojů. Konkrétně jde do instalací fotovoltaických elektráren na střechy retailových a průmyslových budov i dodávku vyrobené energie přímo koncovým komerčním odběratelům, uvedla firma ve sdělení. První fotovoltaické elektrárny budou nainstalovány na střechy obchodního centra Haná v Olomouci, nákupního centra Géčko v Liberci nebo obchodního centra Paráda v Hodoníně. 

DRFG nechce spoléhat na dotace, ale sází na to, že větší i menší podniky budou mít v následujících letech povinnost uvádět vedle finančních výsledků i tzv. nefinanční informace, tedy jakým způsobem přistupují k dopadům své činnosti na životní prostředí. „To byl jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli na retailových budovách z portfolia nemovitostního fondu Czech Real Estate Investment Fund, nainstalovat fotovoltaické elektrárny. Klientům tak vzniká možnost začít využívat zelenou energii bez nutnosti vlastní investice nebo dotací,“ uvádí Josef Šilhánek, investiční ředitel skupiny DRFG, která je rovněž zakladatelem fondu.

Vyrobená energie z fotovoltaických elektráren bude využita v rámci spotřeby elektrické energie v budovách. „V první fázi plánujeme na střechy obchodních center fondu CREIF nainstalovat elektrárny s výkonem 260 až 530 kWp. Pro koncové klienty bude výhoda i ve fixaci ceny části elektrické energie na několik let. Naším dalším krokem bude dodávka fotovoltaických elektráren na klíč. Rádi bychom se tak stali významným subjektem v sektoru výroby energií,“ dodává Ondřej Klička, investiční manažer DRFG.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme