Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Do tří let předběhneme Teslu, prohlásil v Davosu šéf Volkswagenu Diess

Herbert Diess, šéf VW
ČTK
Dušan Kütner
duk

Generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess věří, že největší evropský výrobce automobilů může předběhnout Teslu a stát se do roku 2025 největším světovým prodejcem elektromobilů. Prohlásil to na Světovém ekonomickém fóru v Davosu v rozhovoru pro CNBC.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess v úterý na Světovém ekonomickém fóru ve švýcarském Davosu v pořadu CNBC „Squawk Box Europe“ řekl, že zmírnění problémů s dodavatelským řetězcem by pravděpodobně pomohlo vytvořit určitý impuls pro německý automobilový gigant v nadcházejících měsících.

Elektromobil, ilustační foto

Prodeje elektromobilů ve světě prudce rostou, i díky štědrým dotacím

Prodej elektromobilů se loni ve světě zhruba zdvojnásobil a vystoupil na rekordních 6,6 milionu. Uvádí to zpráva Mezinárodní agentury pro energii (IEA). Zájmu o elektrická auta ale vedle nových modelů nahrává v mnoha zemích i státní podpora. IEA také upozorňuje na potřebu většího úsilí kvůli problémům v dodavatelských řetězcích a na nutnost zvýšení produkce surovin potřebných k výrobě elektromobilů.

Přečíst článek

Trhy jsou vždy o budoucnosti,“ odpověděl Diess na otázku CNBC, proč investoři oceňují Teslu na takovou cenu ve srovnání s jinými tradičními výrobci automobilů. „Tesla je v současné době v čele, pokud jde o elektromobily, pravděpodobně je také nejvíce digitální automobilkou a má určité výhody,“ pokračoval. „Stále se snažíme držet krok a pravděpodobně předběhnout do roku 2025, pokud jde o prodeje,” dodal.

Diess řekl, že Tesla byla schopna prokázat dobré výsledky a vysoké výnosy s důvěryhodným obchodním modelem. Znovu však potvrdil své přesvědčení, že Volkswagen by mohl brzy zacelit mezeru, pokud jde o prodej elektromobilů. „Myslím si, že pro Teslu bude postup nyní pravděpodobně trochu náročnější. Otevírají nové závody a my se snažíme udržet rychlost. Myslíme si, že ve druhé polovině roku vytvoříme nějakou hybnou sílu,“ řekl Diess.

Baterie do elektromobilů v závodu Škoda Auto.

Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi baterie do elektromobilů pro celý koncern Volkswagen

Škoda Auto v Mladé Boleslavi nově vyrábí baterie pro elektromobily celého koncernu Volkswagen. Do technologií nainvestovala přes tři miliardy.

Přečíst článek

I v té souvislosti plánuje Volkswagen ve Spojených státech znovu uvést off-roadovou značku Scout. Nové elektrické pick-upy a sportovně-užitkové vozy (SUV) by tam měly konkurovat zejména Fordu a Rivianu.

Na druhou stranu Tesla v březnu oficiálně otevřela svůj nový závod na elektromobily v braniborské obci Grünheide nedaleko Berlína, což je zároveň její první továrna v Evropě. Tesla ji vybudovala na domácí půdě právě konkurenčního Volkswagenu. Továrna, která nabídne práci 12 tisíc lidí, chce vyrábět až půl milionu vozů Model Y ročně.

BMW - ilustrační foto

Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse

Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny.

Přečíst článek

Akcie Volkswagenu kótované ve Frankfurtu se v úterý ráno obchodovaly zhruba o 0,9 procent níže, což je zhruba v souladu se ztrátami v automobilovém sektoru na celoevropském Stoxx 600.

Krize dodavatelského řetězce se zmírní

Více než dva roky po pandemii koronaviru se automobilový průmysl nadále potýká s potížemi získat klíčové díly a vyrobit dostatek vozidel, aby uspokojil poptávku. Očekává se, že nedostatek kritických dodávek, zejména pokud jde o výrobu baterií, bude v nadcházejících letech trvalým omezením růstu prodeje elektrických vozidel.

Nicméně Diess řekl, že na obzoru jsou nějaké pozitivní signály. Očekává, že od poloviny roku zaznamená určitou úlevu na trhu s dodávkami polovodičů a čipů. „Řekl bych, že zmírnění této situace uvidíme v polovině roku a ve druhé polovině bychom měli být v lepší kondici – pokud se situace nezhorší, což si nemyslím,” řekl Diess. „Myslím, že dodavatelské řetězce se opět dávají do pořádku,“ dodal.

Elektromobily VW

Volkswagen postaví gigafactory ve španělské Valencii. O dalších lokalitách rozhodne později

Německá automobilka Volkswagen postaví továrnu na výrobu baterií ve španělské Valencii. Oznámila, že do výroby baterií ve Španělsku společně s externími dodavateli investuje více než sedm miliard eur (172 miliard korun).

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Blume končí v Porsche, neustál tlak akcionářů. Místo něj může přijít exšéf McLarenu

Přečíst článek
Doporučujeme