Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Desetina zaměstnanců pryč a ztráta 120 milionů korun. Řetězec Asko-Nábytek měl těžký rok

Prodejna Asko Nábytek v Teplicích, ilustrační foto
Asko Nábytek
 ČTK

Řetězec Asko-Nábytek se loni dostal do ztráty 120,1 milionu korun. V předminulém roce vykázal čistý zisk 46,3 milionu korun. Klesly také tržby společnosti, a to asi o pětinu na 1,51 miliardy korun. Společnost o tom informovala ve své účetní uzávěrce.

Reklama

Kvůli nepříznivé finanční situaci firma v uplynulém roce odložila některé investice, jako je například stavba nových prodejen, a propouštěla zaměstnance. Řetězec počítá s tím, že ziskový opět bude od roku 2026. Firma Asko-Nábytek je součástí německé skupiny Porta.

„Obchodní rok 2023 byl pro naši společnost opět velmi těžký, mnohem těžší, než jsme si sami představovali. Již samotný začátek roku přinesl několik negativních informací - meziroční míra inflace se pohybovala na úrovni 17,5 procenta a skončila fixace cen energií, kterou byla naše společnost chráněna do konce předchozího roku,“ uvedli jednatelé společnosti ve výroční zprávě. Odloženy podle nich byly také některé investice do digitalizace a rozvoje informačních technologií.

Výrobci nábytku TON klesly loni tržby meziročně o čtvrt miliardy. Zisk ale rostl

Společnosti TON z Bystřice pod Hostýnem na Kroměřížsku, která je předním světovým výrobcem ohýbaného nábytku, loni meziročně klesly tržby téměř o 231 milionů korun na 577,4 milionu korun. Firma avšak vykázala mírně vyšší čistý zisk. Zatímco v roce 2022 činil přibližně čtyři miliony korun, loni byl přes 6,1 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné na webu společnosti.

Přečíst článek

Řetězec opustila desetina zaměstnanců 

Počet zaměstnanců řetězce v Česku loni meziročně klesl o 33 na 389 pracovníků. Snížily se i osobní náklady firmy, které kromě mezd tvoří také sociální odvody, zdravotní pojištění či benefity zaměstnanců, a to přibližně o pět procent na 248,8 milionu korun.

Reklama

Řetězec Asko-Nábytek má v Česku 14 poboček. Dvě zákazníci najdou v Praze, další jsou v Brně Českých Budějovicích, Havířově, Hradci Králové, Chomutově, Mladé Boleslavi, Olomouci, Plzni, Táboře, Teplicích, Zlíně a Znojmě. Od roku 2009 společnost provozuje také vlastní e-shop.

První prodejnu řetězec Asko-Nábytek otevřel v roce 1991 v Praze. Kromě Česka firma působí také na Slovensku, kde v současné době provozuje osm poboček. Součástí německé skupiny Porta se společnost stala v roce 2011.

Největší nábytkářskou sítí v Česku je švédská IKEA. Ta v uplynulém finančním roce, který trval od 1. září 2022 do 31. srpna 2023, vykázala tržby 12,1 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o dvě procenta. Už dříve o tom informovali zástupci firmy, hospodářský výsledek tehdy neuvedli. Z účetní závěrky ve Sbírce listin vyplývá, že čistý zisk IKEA ČR v účetním roce 2022/2023 v porovnání s předchozím stoupl o osm procent na 1,35 miliardy korun.

Oscaři za design míří na Moravu. Žádné překvapení, tentokrát zaujal přístřešek Ufo

Výrobce městského mobiliáře mmcité získal ocenění Red Dot za design svých dvou kolekcí nazvaných UFO a Morse, které firma z Uherského Hradiště představila loni. Kolekce UFO zahrnuje přístřešky do veřejného prostoru a Morse pak sedací nábytek.

Přečíst článek

zvýšila meziročně v Česku zisk

Nábytkářským řetězcům pandemie neublížila. Jysk zvýšil v Česku meziročně zisk i tržby

Dánské nábytkářské síti Jysk v uplynulém finančním roce, který trval od 1. září 2021 do 31. srpna 2022, stoupl v Česku meziročně čistý zisk o zhruba 35,5 procenta na 899,8 milionu korun. Tržby firmě vzrostly o přibližně 24 procent na 4,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Přečíst článek

Prodejna Asko Nábytek v Teplicích, ilustrační foto

Tržby řetězce Asko Nábytek se loni propadly o desetinu na 1,6 miliardy

Řetězec Asko Nábytek loni v důsledku nuceného uzavření prodejen kvůli pandemii koronaviru propadl do ztráty asi 62,4 milionu korun. O rok dříve měl zisk 60,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme