Desetina zaměstnanců pryč a ztráta 120 milionů korun. Řetězec Asko-Nábytek měl těžký rok
Řetězec Asko-Nábytek se loni dostal do ztráty 120,1 milionu korun. V předminulém roce vykázal čistý zisk 46,3 milionu korun. Klesly také tržby společnosti, a to asi o pětinu na 1,51 miliardy korun. Společnost o tom informovala ve své účetní uzávěrce.
Kvůli nepříznivé finanční situaci firma v uplynulém roce odložila některé investice, jako je například stavba nových prodejen, a propouštěla zaměstnance. Řetězec počítá s tím, že ziskový opět bude od roku 2026. Firma Asko-Nábytek je součástí německé skupiny Porta.
„Obchodní rok 2023 byl pro naši společnost opět velmi těžký, mnohem těžší, než jsme si sami představovali. Již samotný začátek roku přinesl několik negativních informací - meziroční míra inflace se pohybovala na úrovni 17,5 procenta a skončila fixace cen energií, kterou byla naše společnost chráněna do konce předchozího roku,“ uvedli jednatelé společnosti ve výroční zprávě. Odloženy podle nich byly také některé investice do digitalizace a rozvoje informačních technologií.
Společnosti TON z Bystřice pod Hostýnem na Kroměřížsku, která je předním světovým výrobcem ohýbaného nábytku, loni meziročně klesly tržby téměř o 231 milionů korun na 577,4 milionu korun. Firma avšak vykázala mírně vyšší čistý zisk. Zatímco v roce 2022 činil přibližně čtyři miliony korun, loni byl přes 6,1 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné na webu společnosti.
Výrobci nábytku TON klesly loni tržby meziročně o čtvrt miliardy. Zisk ale rostl
Zprávy z firem
Řetězec opustila desetina zaměstnanců
Počet zaměstnanců řetězce v Česku loni meziročně klesl o 33 na 389 pracovníků. Snížily se i osobní náklady firmy, které kromě mezd tvoří také sociální odvody, zdravotní pojištění či benefity zaměstnanců, a to přibližně o pět procent na 248,8 milionu korun.
Řetězec Asko-Nábytek má v Česku 14 poboček. Dvě zákazníci najdou v Praze, další jsou v Brně Českých Budějovicích, Havířově, Hradci Králové, Chomutově, Mladé Boleslavi, Olomouci, Plzni, Táboře, Teplicích, Zlíně a Znojmě. Od roku 2009 společnost provozuje také vlastní e-shop.
První prodejnu řetězec Asko-Nábytek otevřel v roce 1991 v Praze. Kromě Česka firma působí také na Slovensku, kde v současné době provozuje osm poboček. Součástí německé skupiny Porta se společnost stala v roce 2011.
Největší nábytkářskou sítí v Česku je švédská IKEA. Ta v uplynulém finančním roce, který trval od 1. září 2022 do 31. srpna 2023, vykázala tržby 12,1 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o dvě procenta. Už dříve o tom informovali zástupci firmy, hospodářský výsledek tehdy neuvedli. Z účetní závěrky ve Sbírce listin vyplývá, že čistý zisk IKEA ČR v účetním roce 2022/2023 v porovnání s předchozím stoupl o osm procent na 1,35 miliardy korun.
Výrobce městského mobiliáře mmcité získal ocenění Red Dot za design svých dvou kolekcí nazvaných UFO a Morse, které firma z Uherského Hradiště představila loni. Kolekce UFO zahrnuje přístřešky do veřejného prostoru a Morse pak sedací nábytek.
Oscaři za design míří na Moravu. Žádné překvapení, tentokrát zaujal přístřešek Ufo
Enjoy
Dánské nábytkářské síti Jysk v uplynulém finančním roce, který trval od 1. září 2021 do 31. srpna 2022, stoupl v Česku meziročně čistý zisk o zhruba 35,5 procenta na 899,8 milionu korun. Tržby firmě vzrostly o přibližně 24 procent na 4,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
Nábytkářským řetězcům pandemie neublížila. Jysk zvýšil v Česku meziročně zisk i tržby
Zprávy z firem
Řetězec Asko Nábytek loni v důsledku nuceného uzavření prodejen kvůli pandemii koronaviru propadl do ztráty asi 62,4 milionu korun. O rok dříve měl zisk 60,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.
Tržby řetězce Asko Nábytek se loni propadly o desetinu na 1,6 miliardy
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.