Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Číňané si našli další místo, kde budou montovat svá elektroauta. Je kousek od Česka

Čínská společnost Leapmotor
ČTK
 ČTK

Čínská automobilka Leapmotor začne vyrábět v továrně společnosti Stellantis v polských Tychách malé elektromobily. S odvoláním na dva nejmenované zdroje to uvedla agentura Reuters. Leapmotor a Stellantis před časem vytvořily společný podnik, což čínské firmě umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla mimo Čínu.

Výroba malých elektromobilů T03 by v Polsku mohla začít už v letošním druhém čtvrtletí, píše Reuters. V Tychách by se auta montovala z předvyrobených sad. Zástupci firem se zatím k těmto informacím nevyjádřili.

Portál Gazeta.pl napsal, že pro Tychy, město ležící ve Slezském vojvodství, by výroba elektromobilů T03 znamenala důležitý impuls. Propouštění nedávno oznámily dvě firmy působící v automobilovém průmyslu, týkat se bude asi 370 lidí.

Elektrické Ferrari o zvuk burácejícího motoru nepřijde

Fandové sportovních vozů Ferrari o emoce, které v nich vzbuzoval burácející motor ve vysokých otáčkách, nepřijdou. Inženýři Ferrari pracují na tom, aby i elektrická verze závoďáků doručila milovníkům rychlých aut stejně unikátní zážitek.

Přečíst článek

Stellantis loni v říjnu oznámil, že za 1,6 miliardy dolarů (37,5 miliardy korun) kupuje 21procentní podíl ve společnosti Leapmotor. Skupina se tak snaží upevnit si postavení v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. Leapmotor na oplátku získá oporu v Evropě.

Firmy zároveň oznámily založení společného podniku. Na základě této dohody získal Stellantis výhradní práva na výrobu, vývoz a prodej výrobků Leapmotor mimo Čínu, což v případě západní automobilky představuje první takový případ. Stellantis vlastní 51 procent společného podniku.

Technologická válka vrcholí. Čína v ní poráží Evropu

Čína letos zvýší výdaje na vědu a výzkum ze státního rozpočtu o deset procent oproti loňskému roku. Chce tak umožnit příklon své ekonomiky k rozvoji špičkových technologií. Současně ji motivuje závod se Spojenými státy o technologickou převahu ve světě.

Přečíst článek

V médiích už se letos objevily zprávy, že Stellantis uvažuje o tom, že Leapmotor by výrobu v Evropě zahájil v italském Turínu.

Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme