Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Číňané si našli další místo, kde budou montovat svá elektroauta. Je kousek od Česka

Čínská společnost Leapmotor
ČTK
 ČTK

Čínská automobilka Leapmotor začne vyrábět v továrně společnosti Stellantis v polských Tychách malé elektromobily. S odvoláním na dva nejmenované zdroje to uvedla agentura Reuters. Leapmotor a Stellantis před časem vytvořily společný podnik, což čínské firmě umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla mimo Čínu.

Reklama

Výroba malých elektromobilů T03 by v Polsku mohla začít už v letošním druhém čtvrtletí, píše Reuters. V Tychách by se auta montovala z předvyrobených sad. Zástupci firem se zatím k těmto informacím nevyjádřili.

Portál Gazeta.pl napsal, že pro Tychy, město ležící ve Slezském vojvodství, by výroba elektromobilů T03 znamenala důležitý impuls. Propouštění nedávno oznámily dvě firmy působící v automobilovém průmyslu, týkat se bude asi 370 lidí.

Elektrické Ferrari o zvuk burácejícího motoru nepřijde

Fandové sportovních vozů Ferrari o emoce, které v nich vzbuzoval burácející motor ve vysokých otáčkách, nepřijdou. Inženýři Ferrari pracují na tom, aby i elektrická verze závoďáků doručila milovníkům rychlých aut stejně unikátní zážitek.

Přečíst článek

Stellantis loni v říjnu oznámil, že za 1,6 miliardy dolarů (37,5 miliardy korun) kupuje 21procentní podíl ve společnosti Leapmotor. Skupina se tak snaží upevnit si postavení v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. Leapmotor na oplátku získá oporu v Evropě.

Reklama

Firmy zároveň oznámily založení společného podniku. Na základě této dohody získal Stellantis výhradní práva na výrobu, vývoz a prodej výrobků Leapmotor mimo Čínu, což v případě západní automobilky představuje první takový případ. Stellantis vlastní 51 procent společného podniku.

Technologická válka vrcholí. Čína v ní poráží Evropu

Čína letos zvýší výdaje na vědu a výzkum ze státního rozpočtu o deset procent oproti loňskému roku. Chce tak umožnit příklon své ekonomiky k rozvoji špičkových technologií. Současně ji motivuje závod se Spojenými státy o technologickou převahu ve světě.

Přečíst článek

V médiích už se letos objevily zprávy, že Stellantis uvažuje o tom, že Leapmotor by výrobu v Evropě zahájil v italském Turínu.

Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme