Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Cesta k elektromobilitě. Škoda auto přestane vyrábět model Fabia combi

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu
Škoda Auto

Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě kombi. Důvodem jsou přísné emisní limity, kvůli kterým musí vyrábět více elektromobilů. Kdy se přestane Fabia combi vyrábět, není zřejmé.

„Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě. Potřebujeme proto nejen více elektromobilů, ale musíme se také rychleji, než se plánovalo, rozloučit s některými produkty se spalovacím motorem,” uvedla Škoda Auto.

Evropská komise v červenci představila takzvanou Zelenou dohodu pro Evropu, plán na ochranu klimatu, který má unijní státy nasměrovat ke splnění přísnějších emisních cílů v roce 2030. Obsahuje mimo jiné i cíle pro zavedení elektromobility.

Škoda Auto, ilustrační foto

Škoda Auto v pololetí zvýšila odbyt o pětinu. V červnu už jí chyběly čipy

Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním pololetí meziročně vzrostl o 20,8 procenta na 515 300 vozidel. V samotném červnu se však meziročně snížil, a to o pět procent na 89 900 vozů. Na vině je globální nedostatek čipů.

Přečíst článek

Elektromobily jsou budoucnost

Dodržení nové emisní normy je podle automobilky spjato s velmi vysokými náklady. „Společně jsme se proto rozhodli, že budeme důsledně investovat do budoucnosti a že se včas rozloučíme s modely se spalovacím motorem, jako je Škoda Fabia combi,” stojí v dopise zaměstnancům.

Člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn řekl v rozhovoru pro Lidové noviny, že v automobilce má od roku 2030 připadat 50 až 70 procent prodejů na auta s elektrickým pohonem. Připustil ale, že na některých trzích škodovky bude nástup elektromobility pomalejší. Předpokládá, že cena elektromobilů se bude postupně snižovat, naopak jejich uživatelská přívětivost vzroste.

Poprvé v historii ponese Škoda Auto v koncernu Volkswagen v budoucnu odpovědnost za vývoj celé jedné platformy, která se uplatní na celém světě – jedná se o platformu MQB-A0 Global. Pokračovat bude také v produkci elektromobilů. Začátkem příštího roku chce představit elektromobil Enyaq iV Coupe. Plánuje uvedení také tří dalších elektromobilů.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Víno jako investice.

Ve fondech "pro bohaté" už je 235 miliard

Víno, akcie a dluhopisy. Majetek ve fondech kvalifikovaných investorů roste rychleji než zbytek trhu.

Přečíst článek

Elektromobil, ilustrační foto

Norská zelená revoluce. Běžná auta tam postupně mizí ze silnic

Zatímco v některých zemích se o elektromobilitě diskutuje, jinde už je rozhodnuto. V Norsku letos tvoří elektrická nebo hybridní auta přes 80 procent všech nových prodaných vozů. Touto cestou jde i Island, Švédsko, Nizozemsko, přidávají se Velká Británie nebo Čína. Čeští zákazníci zatím váhají.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme