Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České lázně strádají. Na dovolenou se lidé vydávají raději k Baltu

Baltské moře
ČTK
 ČTK

Letní sezona bude tento rok pro většinu lázeňských a wellness hotelů v Česku zklamáním, více lidí chce na dovolenou do zahraničí, uvedl manažer portálu Spa.cz Richard Šipoš.

Reklama

Meziročně nižší zájem je podle Šipoše o pobyty v takzvaném lázeňském trojúhelníku, tedy Karlových Varech, Františkových a Mariánských Lázních. Naopak prodejci zájezdů Travelking.cz a Slevomat.cz očekávají, že letní sezonu uzavřou s lepšími výsledky než minulý rok. Výrazně vyšší zájem je podle nich především o dovolené u Baltského moře.

Například v červnu byla průměrná obsazenost lázeňských a wellness hotelů v Česku meziročně o osm procent nižší, ceny za osobu a noc pak stouply přibližně o 9,5 procenta na 1998 korun, řekl Šipoš. Lidé podle něj proti loňsku volí také kratší pobyty. „Největší pokles je viditelný v lázeňském trojúhelníku, kde v meziročním srovnání dosahuje na úroveň 12 procent. Naopak nárůst o více než pět procent zaznamenáváme v Jeseníkách a na jižní Moravě," doplnil.

FOTOREPORTÁŽ Z ČERNÉ HORY: Je tam výrazně levněji než v Chorvatsku

Obsazenost Lázní Libverda na severu Čech v červenci dosáhla 75 procent, proti loňsku byla o desetinu nižší. Srpen bude výhledově stejný, řekla marketingová ředitelka lázní Eva Olšová. „Průměrná cena vzrostla o 13 procent, díky čemuž jsme nezaznamenali pokles tržeb," řekla. Nejvíce hostů podle ní v červenci bylo z Česka, následovali Němci.

V červenci měly srovnatelnou obsazenost s loňským rokem Hotel Horal ve Zlínském kraji a Lázně Luhačovice. Tento měsíc očekávají obdobný vývoj. Léčebné, relaxační a wellness pobyty v Lázních Luhačovice meziročně podražily o desetinu, stála za tím inflace a růst cen energií, sdělila obchodní ředitelka Šárka Vylimcová.

Pobyt u Balatonu už je pro běžné Maďary nedostupný luxus. Řecko i Itálie jsou levnější

Pobyt u Balatonu už je pro běžné Maďary nedostupný luxus. Řecko i Itálie jsou levnější

Omezení cestování, nedostatek pohonných hmot a propad maďarského forintu přinesl jezeru Balaton za pandemie nemoci covid-19 zvýšenou popularitu, což tam ale vedlo k obrovskému nárůstu cen. Stále lukrativnější byznys u Balatonu znamenal výstavbu nových hotelů, pláží a jachtařských klubů. Posun směrem k bohatším návštěvníkům a divoká maďarská inflace nyní způsobily, že se plážové občerstvení, nemluvě o ubytování, stává u Balatonu pro průměrného Maďara luxusem, píše Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL). Mnozí místní obyvatelé si už podle něj nemohou dovolit tam bydlet.

Přečíst článek

Na stejné úrovni jako loni je tento rok zájem o cestování po Česku na portálu Travelking.cz. Naopak druhým rokem poptávka roste o dovolené v Polsku, letos proti loňsku o více než polovinu. „Jako jeden z důvodů vzestupu Polska jako destinace vnímáme to, že zde naleznete velké množství hotelů ve vysoké kvalitě za nižší ceny než v Česku," uvedl marketinkový ředitel Travelking.cz Štěpán Pospíšilík.

Celkové prodeje byly v červnu proti loňsku o desetinu vyšší, ve srovnání s rokem 2019 před koronavirovou pandemií pak o čtvrtinu. V červenci prodeje pobytů meziročně stouply o 22 procent, řekl Pospíšilík. První srpnové dny jsou podle něj úspěšnější jak v porovnání s rokem 2022, tak s rokem 2019.

„Letos se lidé naplno rozcestovali především do zahraničí," uvedl ředitel portálu Slevomat.cz Ladislav Veselý. V Česku podle něj naopak klesá poptávka po Krkonoších, tuzemské hoteliéry v kvalitě služeb překonávají ti z polské strany, míní. Ve srovnání s loňskem je podle něj akčních nabídek asi o 15 procent více. „Češi více než kdy jindy řeší, co za své peníze dostanou," doplnil. K nejprodávanějším zážitkům pak aktuálně na Adrop.cz patří bungee jumping nebo tandemový seskok z letadla, uvedl zakladatel Rostislav Peníška. Naopak menší zájem je podle něj například o zorbing, tedy sjezd ze svahu uvnitř umělohmotné koule.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

V Chorvatsku i Maďarsku e krásně. Ale dovolená tam Čechům zdražila nejvíce ve světě

V Chorvatsku i Maďarsku je krásně. Ale dovolená tam Čechům zdražila nejvíce v Evropě

Přečíst článek
Philip Morris ČR

Philip Morris vyplatí akcionářům méně na dividendách. Tuzemský trh je pod tlakem výrobků z Polska

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme