Čeká pošta řeší kauzu zmizelých důchodů. Provozovatel 17 pošt Partner zpronevěřil miliony

Jeden z provozovatelů pošt Partner podle České pošty zpronevěřil miliony korun. Finance byly určené na výplatu poštovních poukázek a důchodů. Firma provozovala 17 partnerských pošt napříč ČR, například v Brně, Kojčicích na Pelhřimovsku, Adršpachu na Náchodsku nebo Dyjákovicích na Znojemsku. Případ vyšetřuje znojemská policie. Vyplývá to ze sdělení České pošty. Má jít o firmu Ister servis, jejíž vyjádření ČTK zjišťuje.
Pošta podle mluvčího Matyáše Vitíka po zjištění těchto manipulací okamžitě vypověděla smlouvy na provozování všech 17 pošt Partner a podala trestní oznámení. Pošty jsou dočasně uzavřené.
„Starostové dotčených obcí jsou o situaci informováni. Důchody, které měly být vyplaceny na 17 poštách Partner, budou adresátům předány buď na poště, která bude poskytovat poštovní služby místo dosavadní pošty Partner, nebo pracovníky kontaktní sítě, kteří adresátům doručují listovní zásilky,“ uvedl.
Česká pošta chce prodat svou jedinou výdělečnou část, Balíkovnu. Ministr vnitra Vít Rakušan plameně mluvil o zásadní transformaci státního podniku a teď z něj reálně udělá jen nový úřad. Je škoda, že všechny ambice něco reformovat končí na nedostatku politické odvahy. Pošta bez balíků bude de facto jen plnit zákonnou listovní službu a reálně může fungovat jako úřad, jakási příspěvková organizace ministerstva vnitra.
David Ondráčka: Pošta prodá Balíkovnu a ministr Rakušan z ní udělá nový úřad
Názory
Poštovní služby budou v daných lokalitách zajišťovat náhradní pobočky. Ve střednědobém horizontu Česká pošta otevře pošty Partner s novými provozovateli.
„Česká pošta na finanční machinace provozovatele přišla díky svému systému kontroly. Klienti o žádné své peníze, které svěřili České poště, nepřišli,“ dodal Vitík.
V Jihomoravském kraji se policisté podle mluvčího Pavla Švába zabývají třemi případy, jedním znojemští kriminalisté, dvěma břeclavští. „Případy jsou ve fázi prověřování,“ uvedl Šváb.
Česká pošta v letošním prvním pololetí prodala nemovitosti za téměř půl miliardy korun. Loni za celý rok to byly nepotřebné budovy a pozemky za 690 milionů korun, o rok dříve 50 budov za 1,2 miliardy korun. Uvedl to mluvčí Matyáš Vitík.
Česká pošta od začátku roku prodala nemovitosti za téměř půl miliardy
Reality
Česká pošta má celkem 2900 poboček, z nichž asi 900 provozují partneři. Těmi jsou místní firmy nebo obecní úřady. Projekt pošt Partner Podnik plánuje postupné navyšování partnerských pošt až na 1500.
Pošta Partner poskytuje všechny základní služby, tedy příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například on-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií nebo prodej tisku.
Česká pošta v loňském roce snížila ztrátu o jednu miliardu na 756 milionů korun. Provozní výnosy včetně příjmů z prodeje majetku vzrostly o 0,9 procenta na 19,037 miliardy korun.Pošta se má během dvou let transformovat, přičemž se od ní oddělí komerční balíkové služby Balíkovny. Podnik zvažuje Balíkovnu prodat.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.