Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bývalá ikona fotografického průmyslu Olympus se zaměří jen na lékařství

Olympus (ilustrační foto)
Pixabay
 ČTK

Japonská společnost Olympus, která před mnoha lety získala věhlas jako výrobce fotoaparátů, chystá prodej divize mikroskopů. Podle zdrojů agentury Reuters by za ni mohla získat více než 300 miliard jenů (přes 54 miliard Kč), což by znamenalo odprodej největší části skupiny. Cílem podniku je věnovat se lékařským technologiím.

Reklama

Výrobu mikroskopů firma prodá společnosti soukromého kapitálu, největší šanci má podle jednoho ze zdrojů společnost Bain Capital. Závaznou nabídku ale tento měsíc podle dalších zdrojů předložily i společnosti Carlyle Group a KKR & Co. Divize vyrábí vedle mikroskopů i průmyslové endoskopy a přístroje na analýzu rentgenových snímků.

Johnson & Johnson, ilustrační foto

Johnson & Johnson končí s prodejem kontroverzního dětského pudru

Společnost Johnson & Johnson neustála mediální tlak. Po 130 letech se rozhodla ukončit prodej dětského pudru vyrobeného na bázi mastku. Na celém světě bude nyní prodávat jen ten z kukuřičného škrobu. Na výsledek vleklých sporů upozornila agentura Reuters.

Přečíst článek

Olympus v posledních letech pokračuje v restrukturalizaci a jeho snahou je věnovat se výhradně technologiím využitelným v medicíně. Pokud úspěšně dokončí plánovaný prodej výroby mikroskopů, bude to podle záznamů analytické společnosti Refinitiv největší odprodej majetku v dosavadní historii Olympusu.

Mluvčí japonského podniku řekla, že ohledně výroby mikroskopů zatím nepadlo žádné definitivní rozhodnutí. Nic bližšího k tomu říct nechtěla, firma podle ní vydá tiskovou zprávu, až bude mít co sdělit. Bain, Carlyle a KKR se k informacím zdrojů také nechtěly vyjádřit. Všechny zdroje byly ochotny mluvit jen pod podmínkou zachování anonymity, protože jde o důvěrné informace.

Stoletá historie mikroskopů

Olympus začal před více než 100 lety podnikat jako domácí výrobce mikroskopů. Tuto divizi letos v dubnu vyčlenil ze své organizační struktury, přejmenoval na Evident a teď se ji snaží prodat.

Dosluhující premiér Bors Johnson

Horší než v Česku. Britský zdravotní systém kolabuje, chybí doktoři i sestry

V britském zdravotním systému v současnosti chybí 12 tisíc lékařů a 50 tisíc zdravotních sester. Podle odborníků přitom vláda nemá jasný plán, jak situaci řešit.

Přečíst článek

Společnost Evident měla ke konci března celková aktiva 143,3 miliardy jenů (asi 26 miliard korun) a předpověděla, že v nynějším finančním roce vytvoří provozní zisk 26,5 miliardy jenů (4,8 miliardy korun). Finanční rok skončí v březnu.

Součástí restrukturalizace skupiny je i změna v řízení – ve správní radě Olympusu tak zasednul zástupce společnosti ValueAct Capital, která patří mezi takzvané aktivistické investory. Ti se snaží firmu co nejvíce zefektivnit, aby měla co nejvyšší hodnotu. Pak ji zpravidla i draho prodají.

Olympus už koupil několik zahraničních firem, které se specializují na výrobu lékařských přístrojů. Prodal naopak výrobu digitálních fotoaparátů, která byla mnoho let ztrátová.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Film Oppenheimer japonští diváci přijali vesměs příznivě

Zkouška ohněm. Oppenheimer dorazil do Japonska, návštěvníci kin mají smíšené pocity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme