Johnson & Johnson končí s prodejem kontroverzního dětského pudru
Společnost Johnson & Johnson neustála mediální tlak. Po 130 letech se rozhodla ukončit prodej dětského pudru vyrobeného na bázi mastku. Na celém světě bude nyní prodávat jen ten z kukuřičného škrobu. Na výsledek vleklých sporů upozornila agentura Reuters.
„Došli jsme k rozhodnutí, že dětské pudry budeme vyrábět již pouze na bázi kukuřičného škrobu,“ uvedlo vedení společnosti v oficiálním prohlášení.
To přišlo po více než dvou letech, kdy se firma ukončila prodej produktu ukončit na trzích ve Spojených státech, kde čelila desítkám tisíc žalob.
„Stojíme pevně za nezávislými vědeckými analýzami, které prováděli během posledních desetiletích lékařští odborníci z celého světa a které potvrzují, že dětský pudr vyrobený na bázi mastku je bezpečný, neobsahuje azbest a nezpůsobuje rakovinu,“ stojí dále v oficiálním prohlášení firmy.
V britském zdravotním systému v současnosti chybí 12 tisíc lékařů a 50 tisíc zdravotních sester. Podle odborníků přitom vláda nemá jasný plán, jak situaci řešit.
Horší než v Česku. Britský zdravotní systém kolabuje, chybí doktoři i sestry
Politika
Právě kvůli původnímu složení dětského pudru společnost ve Spojených státech a Kanadě čelila obvinění desítek tisíc žen, které tvrdily, že kvůli přítomnosti azbestu v dětském pudru onemocněly rakovinou vaječníků.
Agentura Reuters upozornila na to, že interní záznamy společnosti přinejmenším od roku 1971 potvrdily, že jak surový mastek, tak i hotový pudr obsahovaly stopové množství azbestu. Firma tato obvinění opakovaně odmítala.
V říjnu firma vytvořila dceřinou společnost LTL Management, které postoupila své nároky na mastek, tu posléze uvrhla do konkurzu, což zastavilo probíhající soudní spory.
Ještě před uvalením do konkurzu čelila společnost žalobám ve výši 3,5 miliardy dolarů. V dubnu neuspěl návrh akcionářů požadující ukončení celosvětového prodeje dětského pudru z mastku.
Johnson's Baby Powder se prodává již téměř 130 let.
Americký kavárenský řetězec Starbucks odchází po téměř 15 letech z ruského trhu. V pondělí to firma podle zahraničních médií sdělila svým asi dvěma tisícům zaměstnanců.
Starbucks v Rusku končí. Bolet ho to bude méně než McDonald’s
Zprávy z firem
Stejně jako další země i Chorvatsko trápí rekordní inflace. Ta vyšplhala už ke 12 procentům. Přestože razantně zdražily potraviny, energie, pohonné hmoty i služby, je dovolená u Jadranu pro Čechy i nadále finančně únosná. Radíme ale nepřepočítávat, a to hlavně v restauraci. I přes razantní nárůst cen ale místní hovoří o rekordní sezóně.
REPORTÁŽ: Cenové „drama“ v Chorvatsku? Malé pivo stojí 48 korun, rodinný oběd i dva tisíce
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.