Barvy Benettonu blednou. Firma zavře další prodejny, aby odvrátila pád
Generální ředitel Claudio Sforza, který se ujal funkce loni v květnu, vypracoval plán, podle kterého se má skupina do roka vrátit k zisku. Plán zahrnuje také propouštění.
Italská módní společnost Benetton loni v Itálii zavřela 100 nejméně ziskových obchodů, hlavně na jihu země. Společnost, která bojuje za svoji záchranu, bude ve snižování počtu obchodů pokračovat i v letošním roce a plánuje uzavřít 419 z celkového počtu 3500 prodejen po celém světě. Napsal to dnes italský list Corriere della Sera.
Uzavřeny mají být hlavně prodejny provozované formou franšízy. Generální ředitel Claudio Sforza, který se ujal funkce loni v květnu, vypracoval plán, podle kterého se má skupina do roka vrátit k zisku. Plán zahrnuje také propouštění.
Benetton se už několik let nachází v hluboké krizi. Společnost působí v 80 zemích, má však problémy s konkurencí firem nabízejících levnou módu. Firma nedávno zahájila restrukturalizaci svého evropského podnikání, jejímž cílem je zefektivnit maloobchodní síť. Za roky 2013 až 2023 zaznamenala společnost celkovou ztrátu 1,6 miliardy eur (40,3 miliardy korun).
Firma byla založena v roce 1965 jako výrobce oděvů. Proslavila se barevnými svetry a provokativními reklamními kampaněmi. Prostřednictvím holdingu Edizione ji vlastní italská rodina Benettonových. V roce 1986 firma vstoupila na milánskou akciovou burzu, v roce 2012 ji ale Benettonovi převedli zpět do soukromého vlastnictví. To byl také zatím poslední rok, kdy společnost vykázala zisk.
Trh s módou prochází v posledních několika letech zásadní změnou. Do odvětví vstoupily společnosti zabývající se velmi rychlou módou (ultra-fast fashion), které díky promyšlenému využívání technologií nastavují nové trendy a standardy v oblasti online nákupů a zákaznické zkušenosti a rychle přebírají zákazníky tradičním i online prodejcům módy, a to i v Česku. Nejvíce oblíbené jsou u mladší generace. Nákup na těchto platformách si v některých zemích vyzkoušely už více dvě třetiny žen ve věku do 34 let a další o tom uvažují. V Česku jde o 55 procent zákaznic do 34 let, v sousedním Polsku o 64 procent. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG), která na vzorku více než 10 tisíc zákazníků napříč Evropou a USA zkoumala nákupní preference zákazníků.
Ultra rychlá móda dominuje trhu s oblečením a vytlačuje tradiční prodejce s módou
Zprávy z firem
Zatímco teploty prudce stoupají a internetová tržiště valí na spotřebitele reklamy nabízející letní šaty za pár stovek, či dokonce jen desítek korun, pod povrchem doutná velký problém. Deklarované snahy módního průmyslu, který patří k hlavním viníkům globálního oteplování, omezit emise postupují ledovcovým tempem. Klíčová je otázka, kdo ohlášenou dekarbonizaci zaplatí. Levné asijské továrny těžko.
Levná móda, úmorná vedra a drahé úvěry. Fast fashion se řítí do problému
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.