Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Avast musí zaplatit pokutu 400 milionů

Avast, sídlo
Avast / užito se svolením
 ČTK

Avast nepravdivě uváděl, jak používá data uživatelů o prohlížení internetových stránek. Americká Federální obchodní komise mu za to vyměřila obří pokutu v přepočtu téměř 400 milionů korun. Avast uvedl, že ji zaplatí.

Reklama

Softwarová společnost Avast musí ve Spojených státech zaplatit pokutu 16,5 milionu dolarů (více než 386 milionů kroun) a přestat prodávat data o uživatelích k reklamním účelům. Uvedla to americká Federální obchodní komise (FTC). Společnost Avast se sídlem v Británii se podle FTC nedovoleného jednání dopouštěla přes svou českou součást Jumpshot.

Avast podle americké komise nepravdivě uváděl, jak používá data uživatelů o prohlížení internetových stránek. Poskytovatel softwaru podle FTC prostřednictvím společnosti Jumpshot shromažďoval informace o tom, jak se spotřebitelé pohybují po webu prostřednictvím firemního rozšíření prohlížeče a antivirového softwaru. Takto získané informace pak firma prodávala bez odpovídajícího upozornění nebo souhlasu.

Zaplatíme, zní z Avastu

Firma podle mluvčího Avastu souhlasila s tím, že částku 16,5 milionu dolarů zaplatí. Dobrovolně také podle něj firmu Jumpshot už dříve uzavřela a v lednu 2020 její činnost ukončila. „Provozní ustanovení v tomto vyrovnání jsou už v souladu se současnými programy Avastu pro ochranu soukromí a zabezpečení,“ sdělil e-mailem agentuře Reuters mluvčí firmy.

Server Seznam Zprávy loni v dubnu s odkazem na dřívější informace specializovaného serveru Global Data Review napsal, že Úřad pro ochranu osobních údajů prověřoval firmu Avast, respektive její nástupnickou společnost Gen Digital, a to kvůli nepřímému prodeji osobních údajů přes dceřinou společnost Jumpshot. Úřad kvůli tomu firmě vyměřil rekordní pokutu 13,7 milionu eur s tím, že řízení ale ještě neskončilo.

Společnost Avast byla založena v roce 1988 a díky bezpečnostním programům pro počítače i mobilní zařízení se stala jedním z průkopníků v oboru počítačového zabezpečení. Spojením Avastu a americké firmy NortonLifeLock vznikla v roce 2022 společnost Gen Digital, do jejíhož portfolia patří značky Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Produkty a služby pro kybernetickou bezpečnost, ochranu soukromí a identity firma Gen poskytuje ve více než 150 zemích.

Úspěch byl jen začátek. Jak se o své peníze stará dolarový miliardář Eduard Kučera

Eduard Kučera vybudoval globálně úspěšnou firmu. Stal se dolarovým miliardářem. A spolu s Pavlem Baudišem umožnili zbohatnout celé řadě lidí. Avast je nyní součástí amerického technologického gigantu Gen Digital (dříve Symantec Corporation) a podíl na ekvitě i fungování firmy již není tak velký jako před lety. „Dneska investujeme zejména v USA a většinu majetku máme v dolarech. To je jediná kapitalistická země,“ prohlásil Eduard Kučera v pořadu Jiný peníze věnovaném investicím.

Přečíst článek

Gen Digital hlásí lehce slabší čísla. A snížila výhled pro letošní rok

Antivirová firma Gen Digital, která vznikla spojením české společností Avast a americké NortonLifeLock, snížila ve třetím fiskálním čtvrtletí končícím v prosinci čistý zisk o 13 procent na 144 milionů dolarů, tedy zhruba 3,3 miliardy korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme