Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Avast musí zaplatit pokutu 400 milionů

Avast, sídlo
Avast / užito se svolením
 ČTK

Avast nepravdivě uváděl, jak používá data uživatelů o prohlížení internetových stránek. Americká Federální obchodní komise mu za to vyměřila obří pokutu v přepočtu téměř 400 milionů korun. Avast uvedl, že ji zaplatí.

Softwarová společnost Avast musí ve Spojených státech zaplatit pokutu 16,5 milionu dolarů (více než 386 milionů kroun) a přestat prodávat data o uživatelích k reklamním účelům. Uvedla to americká Federální obchodní komise (FTC). Společnost Avast se sídlem v Británii se podle FTC nedovoleného jednání dopouštěla přes svou českou součást Jumpshot.

Avast podle americké komise nepravdivě uváděl, jak používá data uživatelů o prohlížení internetových stránek. Poskytovatel softwaru podle FTC prostřednictvím společnosti Jumpshot shromažďoval informace o tom, jak se spotřebitelé pohybují po webu prostřednictvím firemního rozšíření prohlížeče a antivirového softwaru. Takto získané informace pak firma prodávala bez odpovídajícího upozornění nebo souhlasu.

Zaplatíme, zní z Avastu

Firma podle mluvčího Avastu souhlasila s tím, že částku 16,5 milionu dolarů zaplatí. Dobrovolně také podle něj firmu Jumpshot už dříve uzavřela a v lednu 2020 její činnost ukončila. „Provozní ustanovení v tomto vyrovnání jsou už v souladu se současnými programy Avastu pro ochranu soukromí a zabezpečení,“ sdělil e-mailem agentuře Reuters mluvčí firmy.

Server Seznam Zprávy loni v dubnu s odkazem na dřívější informace specializovaného serveru Global Data Review napsal, že Úřad pro ochranu osobních údajů prověřoval firmu Avast, respektive její nástupnickou společnost Gen Digital, a to kvůli nepřímému prodeji osobních údajů přes dceřinou společnost Jumpshot. Úřad kvůli tomu firmě vyměřil rekordní pokutu 13,7 milionu eur s tím, že řízení ale ještě neskončilo.

Společnost Avast byla založena v roce 1988 a díky bezpečnostním programům pro počítače i mobilní zařízení se stala jedním z průkopníků v oboru počítačového zabezpečení. Spojením Avastu a americké firmy NortonLifeLock vznikla v roce 2022 společnost Gen Digital, do jejíhož portfolia patří značky Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Produkty a služby pro kybernetickou bezpečnost, ochranu soukromí a identity firma Gen poskytuje ve více než 150 zemích.

Úspěch byl jen začátek. Jak se o své peníze stará dolarový miliardář Eduard Kučera

Eduard Kučera vybudoval globálně úspěšnou firmu. Stal se dolarovým miliardářem. A spolu s Pavlem Baudišem umožnili zbohatnout celé řadě lidí. Avast je nyní součástí amerického technologického gigantu Gen Digital (dříve Symantec Corporation) a podíl na ekvitě i fungování firmy již není tak velký jako před lety. „Dneska investujeme zejména v USA a většinu majetku máme v dolarech. To je jediná kapitalistická země,“ prohlásil Eduard Kučera v pořadu Jiný peníze věnovaném investicím.

Přečíst článek

Gen Digital hlásí lehce slabší čísla. A snížila výhled pro letošní rok

Antivirová firma Gen Digital, která vznikla spojením české společností Avast a americké NortonLifeLock, snížila ve třetím fiskálním čtvrtletí končícím v prosinci čistý zisk o 13 procent na 144 milionů dolarů, tedy zhruba 3,3 miliardy korun.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Kyberbezpečnost je zlaté vejce. Akcionáři Gen Digital mohou být spokojeni

Přečíst článek
Doporučujeme