Armaniho módní impérium se otřepává z pandemie. Tržby vzrostly o třetinu
Trh s luxusem ožívá, tržby italského módního impéria Giorgio Armani v prvním letošním pololetí prudce rostly.
Tržby italského módního domu Giorgio Armani za prvních šest měsíců letošního roku stouply o 34 procent. Jejich výši však firma nezveřejnila. K vysokému růstu podle ní nicméně přispělo oživení prodeje v Číně a Spojených státech. Podnik zároveň varoval, že plné zotavení z pandemie může trvat až do příštího roku.
Generální ředitel Giorgio Armani uvedl, že cílem firmy je návrat na úroveň před pandemií do roku 2022 a zvýšit přímé konsolidované tržby na více než dvě miliardy eur (51,3 miliardy korun). Loni konsolidované čisté tržby klesly o 25 procent na 1,6 miliardy eur, hlavně kvůli prudkému propadu v první polovině roku.
Pomyslný souboj na olympiádě v Tokiu probíhá také v oblasti oblečení jednotlivých výprav. Naskočily do něj slavné módní značky i firmy známých designérů a celebrit. Trendem jsou eco-friendly modely.Olympijská móda. To jsou Armani, Ralph Lauren i ekomodely
Enjoy
Dosavadní pozitivní trend tržeb podle něj naznačuje, že letos bude ziskovost mnohem lepší. Za celý loňský rok konsolidovaný čistý zisk firmy činil 90 milionů eur. Podnik však zaznamenala provozní ztrátu 29 milionů eur.
Prodej luxusního zboží na celém světě loni poprvé za několik let prudce klesl, protože pandemie si vynutila uzavření obchodů a téměř zastavila mezinárodní turistiku.
V poslední době se objevily spekulace o plánech na nástupnictví ve společnosti, zejména poté, co 87letý návrhář uvedl, že by mohl zvážit spojení s jinou italskou společností. Agentura Reuters s odvoláním na informované zdroje začátkem tohoto měsíce uvedla, že John Elkann ze zámožné italské rodiny Agnelliových zkoumá možné spojení v rámci plánu na vybudování luxusního konglomerátu.
Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost
Enjoy
Zakladatel Off-White Virgil Abloh je považován za klíčového muže současné módy a od roku 2018 je vlivným designérem v Arnaultově impériu LVMH.Miliardář Bernard Arnault koupil majoritu v módním brandu Off-White
Zprávy z firem
Svět luxusní módy hlásí další akvizici. Italskou módní značku Etro koupí americko-francouzská investiční firma ze skupiny LVMH nejbohatšího Evropana Bernarda Arnaulta.Milánského výrobce luxusní módy Etro koupí investiční firma ze skupiny LVMH
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?