Reklama

Apple upouští od zvýšení výroby iPhonů, poptávka po nich slábne

Apple upouští od zvýšení výroby iPhonů
iStock
 ČTK

Americká společnost Apple upouští od plánu zvýšit v letošním roce výrobu svých nových přístrojů iPhone. Poptávka po nových přístrojích totiž neroste, jak firma očekávala. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Bloomberg.

Reklama

Firma oznámila dodavatelům, aby nezvyšovali montáž nového přístroje iPhone 14 ve druhé polovině letošního roku až o šest milionů kusů. Místo toho firma plánuje vyrobit za toto období 90 milionů telefonů, což je téměř stejný počet jako před rokem.

Poptávka po dražších modelech iPhone 14 Pro je ale silnější než po základní verzi. Nejméně jeden z dodavatelů Applu tak přesunul výrobní kapacitu z levnějších modelů na dražší, dodal Bloomberg.

Apple tento týden uvedl, že začne vyrábět iPhone 14 v Indii, protože přesouvá část výroby z Číny. Nový přístroj byl představen tento měsíc.

Apple začal v Česku prodávat nové telefony

Apple vyrábí už i nejnovější iPhony v Indii

Tři týdny po uvedení nejnovějšího iPhonu 14 spustil Apple jeho výrobu v Indii. Čína zůstává jeho hlavní výrobní základnou, ale Indie je pojistkou v případě, že by se vztahy mezi Washingtonem a Pekingem vyostřily.

Přečíst článek

Apple v týdnech před uvedením nového iPhonu 14 zvýšil výhled prodeje. Někteří jeho dodavatelé se pak začali připravovat na růst objednávek o sedm procent.

Reklama

Čína, která je největším světovým trhem s chytrými telefony, ale teď prochází hospodářským útlumem. Ten zasáhl domácí výrobce mobilních telefonů a ovlivnil také prodej přístrojů iPhone. Podle pondělní zprávy finanční společnosti Jefferies byly nákupy iPhonu 14 v prvních třech dnech dostupnosti v Číně o 11 procent nižší než u jeho předchůdce v loňském roce.

Celosvětovou poptávku po spotřební elektronice také utlumila prudce rostoucí inflace a obavy z recese. Podle odhadu výzkumné společnosti IDC letos prodej chytrých telefonů klesne o 6,5 procenta na 1,27 miliardy kusů.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme