Antimonopolní úřad se zajímá o společnost Seznam.cz. Důvod tají

Antimonopolní úřad prověřuje působení společnosti Seznam.cz na českém trhu, uvedl Radiožurnál. Jaké části trhu se šetření týká, mluvčí úřadu Martin Švanda neuvedl.
Firma je majitelem stejnojmenného internetového vyhledávače či zpravodajských webů, jako jsou například Novinky či Seznam Zprávy. Patří také mezi klíčové hráče v on-line reklamě. Podle Radiožurnálu by úřad mohl prošetřovat případné zneužití dominantního postavení společnosti v některé z těchto oblastí. Vyjádření firmy zjišťujeme, Radiožurnálu nicméně sdělila, že kroky úřadu nebude komentovat.
Fáze prověřování, kterou antimonopolní úřad zahajuje z vlastní iniciativy, je u všech firem vždy neveřejná a může trvat mnoho měsíců. Pokud pracovníci úřadu dospějí k závěru, že je podezření vůči dané společnosti oprávněné, zahájí správní řízení. Jeho závěrem pak je konstatování, že firma pravidla buď neporušila, nebo porušila. Pokud ano, je součástí rozhodnutí také sankce.
Podle novináře Daniela Dočekala, který se dlouhodobě věnuje internetovému trhu a médiím v Česku, je ale dominanci v případě Seznamu.cz možné hledat v mnoha oblastech. „Určitě ji lze hledat a posuzovat u návštěvnosti, vyhledávání či internetové reklamy, stejně tak ve zpravodajství a obsahu a věřím, že i v mapových a lokálních službách,“ řekl Dočekal Radiožurnálu s tím, že společnost má ale silného globálního kokurenta, společnost Google.
„Seznam a Google jsou, s ohledem na český trh, často označovány jako duopol. Společně jde o dvě dominantní společnosti, které ovládají klíčové oblasti internetových služeb v Česku,“ upozornil Dočekal.
Jediný majitel a zakladatel internetové firmy Seznam.cz Ivo Lukačovič zvažuje uvedení akcií firmy na burzu. Zmínil se o tom na on-line placené platformě Patreon s tím, že je to něco, co mu leží v hlavě. Mluvčí Seznamu Aneta Kapucianová článek na Patreonu označila za průzkum terénu.
Miliardář Lukačovič zvažuje, že by Seznam poslal na burzu
Zprávy z firem
Loni ÚOHS prověřoval, zda nenaruší hospodářskou soutěž to, že Seznam.cz koupil vydavatelství Borgis s deníkem Právo a zpravodajským webem Novinky.cz. Dospěl k závěru, že nikoliv.
Pan Seznam, Ivo Lukačovič, může být s loňskými výsledky tuzemské internetové jedničky spokojen. Přestože zisk společnosti spadl o víc než třetinu, tržby i v nelehké ekonomické době rostly. A Seznam personálně posílil.
Lukačovičův Seznam loni vydělal 1,3 miliardy, meziročně o třetinu míň
Zprávy z firem
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil firmě Seznam média ze skupiny Seznam.cz koupit firmu Silky Zdeňka Porybného. Jejím prostřednictvím Seznam.cz získá i společnost Borgis, která vydává deník Právo a dodává obsah pro server Novinky.cz. Fúze podle rozhodnutí ÚOHS nenaruší nijak hospodářskou soutěž ani neposílí dominantní postavení skupiny Seznam.cz, protože na žádném z dotčených trhů se aktivity společností nepřekrývají. Seznam plány týkající se působení a rozvoje oznámí o prázdninách, řekl člen představenstva Seznam.cz Pavel Zima. Podle mediálního experta Jana Potůčka je rozhodnutí úřadu překvapivé.
Antimonopolní úřad posvětil Seznamu nákup společnosti Silky. Tím získá i firmu Borgis, která vydává deník Právo
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.