Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

AmRest v Česku loni zvýšil zisk o 43 procent. Fastfoody, které spravuje, zdražily v posledních letech o sto korun

Provozovna rychlého občerstvení Burger King
ČTK
 ČTK

Společnosti AmRest minulý rok vzrostl zisk o zhruba 130 milionů korun na 433 milionů korun, meziročně byl o 43 procent vyšší. V ČR provozuje restaurace rychlého občerstvení KFC, Burger King a Pizza Hut.

Ve 168 restauracích loni vzrostly tržby proti předešlému roku o 1,4 miliardy korun na 5,99 miliardy korun. Meziročně byly o více než 30 procent vyšší. Průměrný účet za jednu transakci v restauracích, které AmRest provozuje, byl loni 243 korun. Od roku 2017 se zvýšil přesně o 100 korun. 

AmRest výrazně zvýšil zisk v roce 2021, kdy se meziročně téměř ztrojnásobil na zhruba 303 milionů korun. V roce 2021 poprvé překročila průměrná transakce v restauracích společnosti restauracích 200 korun. Od roku 2017, tedy za pět, se zvýšila o 70 procent. Od stejného roku vzrostly tržby o více než 93 procent.

Pavel Maurer: Pražské prodejny Bezobalu končí. Je to obrovská škoda, budou mi chybět

Nečekané loučení zastihlo v tomto týdnu gurmeta Pavla Maurera. Jeho oblíbené pražské bezobalové prodejny ohlásily, že neustály náročnou finanční situaci a postupně zavřou.

Přečíst článek

Zákazníci restaurací společnosti loni zaplatili 27 881 účtů, o více než 5900 více než v roce 2021. Meziročně je to růst o 27 procent. Podobný jako loňský počet transakcí společnost zaznamenala v roce 2019 před vypuknutím pandemie koronaviru a následným uzavíráním provozoven.

Společnost AmRest loni provozovala 119 restaurací KFC, 33 podniků Burger King a 16 restaurací Pizza Hut. Uvádí, že pro restaurace KFC dováží kuřecí maso čtyřikát týdně. Odebírá ho od Vodňanské drůbeže z holdingu Agrofert a společnosti Drůbežárský závod Klatovy.

Burger King se zaměřuje hlavně na hamburgery z hovězího masa. Nabízí i produkty z rostlinných alternativ masa, nazývá je plant based výrobky. Pizza Hut je řetězec zaměřený podle společnosti na italsko-americkou kuchyni. Kromě pizzy prodává grilované kuřecí maso. V ČR funguje jako síť restaurací, které jsou často v obchodních centrech, a jako podniky zaměřující se hlavně na rozvoz.

Japonská kuchyně bez rýže? Ještě nedávno nepředstavitelná věc se stává skutečností. Tradiční stálice jídelníčku Japonců prohrává boj s pohodlnějšími a levnějšími alternativami potravin a příloh. A spotřeba rýže klesla v Japonsku na historické minimum.

S chlebem je to mnohem jednodušší. Aneb jak Japonsko přestalo milovat rýži

Japonská kuchyně bez rýže? Ještě nedávno nepředstavitelná věc se stává skutečností. Tradiční stálice jídelníčku Japonců prohrává boj s pohodlnějšími a levnějšími alternativami potravin a příloh. A spotřeba rýže tak klesla v Japonsku na historické minimum, uvedl deník The Guardian.

Přečíst článek

AmRest v ČR loni otevřel pět nových provozoven KFC a tři nové podniky Burger King. Firma uvádí, že každoročně hodnotí vedoucí zaměstnance a jejich přínos pro firmu. „Hodnocení probíhá nejen po stránce profesní, neboť společnost jde cestou budování provozní dokonalosti, ale také po stránce lidské, neboť společnost podporuje zaměstnance s pozitivní energií, kreativní, odpovědné a schopné podávat upřímnou zpětnou vazbu. Zároveň s hodnocením probíhá případná úprava mezd zaměstnanců a vyplácení bonusu za hodnocené období," uvedla firma ve výroční zprávě. Loni měla 2344 zaměstnanců.

Podle analýzy společnosti Patron Go letos ve druhém čtvrtletí zaplatili zákazníci rychlých občerstvení v průměru 189 korun, meziročně o 11 korun více. V restauracích byla průměrná útrata 256 korun. Ceny v řetězcích rychlého občerstvení loni reagovaly na růst inflace a nákladů firem. Kromě KFC zvyšoval ceny i McDonald's, který například od začátku loňského roku třikrát upravil cenu jednoho z nejrozšířenějších produktů společnosti, burgeru Big Mac. Loni v lednu stál 89 korun, za rok cena vzrostla na 99 korun a aktuální doporučená cena na webu společnosti je 105 korun.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme