Amazon obrací svůj byznys. Otevře kamenný obchod s módou nacpaný chytrými technologiemi
Americký internetový prodejce Amazon letos otevře svůj první kamenný obchod s oblečením, který bude využívat moderní technologie. Mimo jiné zákazníkům za pomoci algoritmu nabídne, co by si měli vyzkoušet, píší světové agentury.
Obchod Amazon Style blízko Los Angeles bude mít rozlohu 2787 metrů čtverečních. Modelové zboží bude umístěno na stojanech a zákazníci si pomocí mobilní aplikace Amazonu naskenují kód zboží, které se jim líbí, a vyberou barvu a velikost, kterou požadují. Aby si mohli vyzkoušet oblečení, zařadí se do virtuální fronty na zkušební kabinku, kterou odemknou svým chytrým telefonem, jakmile bude připravena.
Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu
Money
Zkušební kabinka bude vypadat jako šatna s osobním prostorem, ze které nebude muset zákazník odejít, pokud bude chtít pokračovat v nákupech, uvedla výkonná ředitelka Amazon Style Simoina Vasenová. V každé kabince bude dotyková obrazovka, pomocí které bude moci nakupující požádat o další zboží. To mu personál obchodu doručí do bezpečné oboustranné skříně do několika minut.
„Je to jako kouzelná skříň se zdánlivě nekonečným výběrem,“ uvedla Vasenová. Kromě oblečení bude obchod nabízet i obuv a doplňky.
Jeho firma zbankrotovala kvůli chybějícím 14 miliardám eur. O peníze přišlo 100 tisíc drobných investorů.Zemřel Calisto Tanzi. Stál u jednoho z největší bankrotů evropských dějin
Leaders
Chytrá skříň
Dotykové obrazovky také kupujícím navrhnou zboží k vyzkoušení. Amazon si uchová záznamy o zboží, které zákazník naskenuje, a jeho algoritmus na základě toho nabídne zákazníkovi další, podobné zboží. Zákazníci také budou moci vyplnit dotazník o svém stylu. Když vstoupí do zkušební kabinky, budou pak mít připravené nejen zboží, které si vybrali, ale také další, které vybral Amazon.
Amazon už dříve představil technologii, která pomáhá zákazníkům při výběru oblečení. Nový obchod má za cíl přilákat širokou škálu kupujících a nabídnout stovky značek, dodala Vasenová. Odmítla však uvést jakékoliv další podrobnosti.
Vstup Amazonu do kamenných obchodů s módou přichází v době, kdy podnik sesadil firmu Walmart z prvního místa v prodeji oblečení v USA, mimo jiné díky rozmachu prodeje přes internet v době pandemie. Amazon se v posledních letech prosazuje v oblasti módy, včetně prodeje vlastních značek. V září 2020 spustil internetový obchod s názvem Luxury Stores.
Pražská FAMU spustila vlastní video on demand platformu nazvanou FAMU Films, kde zpřístupnila veřejnosti filmy absolventů a studentů od počátku vzniku po současnost. Videotéka vznikla u příležitosti 75. výročí od založení školy.Pražská konkurence Netflixu? FAMU spouští vlastní filmotéku se studentskými počiny Svěráka či Chytilové
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?