Reklama

Akciovou rally Lagardère živí spekulace o plánu Vivendi firmu převzít

Vivendi
Laurent Grassin / Creative Commons / CC BY 2.0

Akcie francouzské mediální společnosti Lagardère dnes na burze v Paříži přidávají více než 20 procent. Podle analytiků je to výsledek spekulací, že by firmu mohla ovládnout konkurenční Vivendi.

Reklama

Vivendi už vlastní v 27 procent akcií. Nově se však firma dohodla, že koupí 17,9 procenta od dalšího investora, a sice od firmy Amber Capital. Zaplatí 610 milionů eur (15,4 miliardy korun). Pokud úřady tuto dohodu schválí, podíl Vivendi v Lagardère přesáhne 30 procent. Což je podle francouzských zákonů mezník pro to, aby zbývajícím akcionářům předložila nabídku na odkup jejích akcií. Spojením obou podniků by tak vznikla jedna z největších mediálních skupin v Evropě, píše agentura Reuters.

Vivendi chce nabídnout za jednu akcii Lagardère 24,10 eura, což je stejná cena, jakou zaplatí Amber Capital. To oceňuje celou skupinu na 3,4 miliardy eur. Tržní hodnota Lagardère podle středeční závěrečné ceny akcií na burze činila 2,7 miliardy eur.

Daniel Křetínský

Křetínský posiluje vliv na francouzském mediálním trhu, navýšil podíl v TF1

Český miliardář Daniel Křetínský koupil asi 5,1 procenta akcií ve francouzské televizní skupině TF1. Ukazují to záznamy pro akciovou burzu v Paříži, na které se odvolává agentura Reuters. Křetínský chce podle francouzského hospodářského deníku Les Echos podíl ve firmě ještě zvýšit.

Přečíst článek

Prodej podílu by však mohl trvat měsíce, protože vyžaduje povolení regulačních orgánů, včetně orgánů EU. Cílem Vivendi je podle jejích slov dokončit akvizici nejpozději v prosinci 2022. Analytici však upozorňují, že převzetí může narazit na problémy s antimonopolními úřady. Vivendi i Lagardère totiž vlastní i vydavatelské společnosti. Podle zdrojů je však mnoho akcionářů připraveno podíl prodat, včetně katarského investičního fondu, který vlastní 11,5 procenta akcií.

V případě úspěchu bude akvizice Lagardère znamenat konec společnosti, která kdysi patřila k francouzským národním šampionům a která v minulosti, kdy žil její zakladatel, vlastnila mimo jiné velké podíly ve společnostech, jako je výrobce letadel Airbus. Dědic a generální ředitel Arnaud Lagardère části konglomerátu postupně rozprodává.

Reklama

Společnost Lagardère vlastní mimo jiné časopis Paris Match, týdeník Journal du Dimanche nebo rozhlasovou stanici Europe 1. Dále skupina vlastní maloobchodní aktivity v odvětví cestovního ruchu a působí ve vydavatelské činnost, mimo jiné vlastní značku Hachette.

Karel Havlíček (za ANO), ministr průmyslu a obchodu a dopravy

Česko mění pohled Evropy na jádro, říká vicepremiér Havlíček

Diskuse před dvěma lety v Evropě byla vyloženě protijaderná. Dnes ne že by byla úplně projaderná, ale už má nad jádrem nadhled. Smiřují se s tím. Česko v tom sehrálo důležitou roli. Teď nás totéž čeká s plynem, říká vicepremiér a ministr resortů průmyslu a dopravy Karel Havlíček v rozhovoru pro newstream.cz. Další vláda bude podle něj krom dostavby Dukovan připravovat i plán pro Temelín, malé reaktory nic nevyřeší.

Přečíst článek

Vivendi vlastní například filmové a televizní studio Canal+, reklamní společnost Havas či vydavatelství Editis. Největším akcionářem firmy je konglomerát Bolloré, který vlastní francouzský miliardář Vincent Bolloré.

Mediální snahy Bollorého podle zdrojů ve Francii znepokojily nejbližší okolí prezidenta Emmanuela Macrona. Někteří se obávají, že nové mediální impérium by mohlo způsobit, že média budou před prezidentskými volbami v roce 2022 zaplavena pravicovými názory.

Meggitt mění majitele

Britskou Meggitt koupí Američané

Americká průmyslová společnost Parker-Hannifin koupí z 6,3 miliardy liber (188,1 miliardy korun) britskou zbrojní a leteckou firmu Meggitt.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Radim Jančura, šéf RegioJet

Radim Jančura: Autobusy a vlaky od příštího roku zdraží o deset až patnáct procent

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme