Akcie firmy Foot Locker se propadly o 30 procent. Chudnou i Křetínský s Tkáčem
Akcie prodejce obuvi Foot Locker se propadly o 30 procent. Během druhého čtvrtletí tržby firmy klesly téměř o deset procent, informuje server CNBC.
Řetězec s oblečením a obuví, Foot Locker, se loni propadl do ztráty pět milionů dolarů. V roce 2021 vykázala firma zisk 94 milionů dolarů. Tržby Foot Locker klesly na 1,86 miliardy dolarů, tedy o 9,9 procenta proti 2,07 miliardám z minulého roku. To přimělo Foot Locker snížil svůj výhled pro druhou polovinu roku. Společnost také pozastavila svou čtvrtletní hotovostní dividendu. Ve společnosti mají společně zainvestováno i miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Prostřednictvím investiční společnost VESA v řetězci drží asi 12procentní podíl.
Foot Locker očekává pokles tržeb za letošní rok o osm až devět procent ve srovnání s dříve zveřejněnou prognózou poklesu o 6,5 procenta až osm procent. Společnost také snížila svůj upravený odhad zisku až na 1,50 dolaru na akcii. Původně se očekával zisk 2,25 dolaru na akcii.
Akcie společnosti Mattel od poloviny června vzrostly o 15 procent, komentuje Olívia Lacenová, hlavní analytička investiční společnosti Wonderinterest Trading. Pozitivní náladu investorů nepochybně podpořilo nejen oznámení o zvýšení prognózy pro letošní rok, ale také rozruch vyvolaný uvedením filmu Barbie s herečkou Margot Robbie v hlavní roli. Barbie mánie vrací Mattel do centra pozornosti investorů
Money
Chudnou i Křetínský s Tkáčem
Za posledního půl roku byl Foot Locker nucen více využívat zlevňovací akce, protože jeho zákazníci omezili nákupy obuvi a oblečení. Marže tak firma meziročně snížila o 4,6 procenta.
Problémy Foot Locker se promítají i do investic miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, kteří přes svou investiční společnost VESA, která v květnu zchudla o 130 milionů dolarů (2,85 miliardy korun) právě kvůli propadu akcií Foot Locker. V návaznosti na to odepsaly akcie Nike, největšího dodavatele Foot Lockeru, 3,5 procenta.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?