Akcie firmy Foot Locker se propadly o 30 procent. Chudnou i Křetínský s Tkáčem
Akcie prodejce obuvi Foot Locker se propadly o 30 procent. Během druhého čtvrtletí tržby firmy klesly téměř o deset procent, informuje server CNBC.
Řetězec s oblečením a obuví, Foot Locker, se loni propadl do ztráty pět milionů dolarů. V roce 2021 vykázala firma zisk 94 milionů dolarů. Tržby Foot Locker klesly na 1,86 miliardy dolarů, tedy o 9,9 procenta proti 2,07 miliardám z minulého roku. To přimělo Foot Locker snížil svůj výhled pro druhou polovinu roku. Společnost také pozastavila svou čtvrtletní hotovostní dividendu. Ve společnosti mají společně zainvestováno i miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Prostřednictvím investiční společnost VESA v řetězci drží asi 12procentní podíl.
Foot Locker očekává pokles tržeb za letošní rok o osm až devět procent ve srovnání s dříve zveřejněnou prognózou poklesu o 6,5 procenta až osm procent. Společnost také snížila svůj upravený odhad zisku až na 1,50 dolaru na akcii. Původně se očekával zisk 2,25 dolaru na akcii.
Akcie společnosti Mattel od poloviny června vzrostly o 15 procent, komentuje Olívia Lacenová, hlavní analytička investiční společnosti Wonderinterest Trading. Pozitivní náladu investorů nepochybně podpořilo nejen oznámení o zvýšení prognózy pro letošní rok, ale také rozruch vyvolaný uvedením filmu Barbie s herečkou Margot Robbie v hlavní roli.
Barbie mánie vrací Mattel do centra pozornosti investorů
Money
Chudnou i Křetínský s Tkáčem
Za posledního půl roku byl Foot Locker nucen více využívat zlevňovací akce, protože jeho zákazníci omezili nákupy obuvi a oblečení. Marže tak firma meziročně snížila o 4,6 procenta.
Problémy Foot Locker se promítají i do investic miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče, kteří přes svou investiční společnost VESA, která v květnu zchudla o 130 milionů dolarů (2,85 miliardy korun) právě kvůli propadu akcií Foot Locker. V návaznosti na to odepsaly akcie Nike, největšího dodavatele Foot Lockeru, 3,5 procenta.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.