Agentura Médea spoluvlastněná Jaromírem Soukupem je v úpadku
Mediální agentura Médea je z rozhodnutí pražského městského soudu v úpadku. Firma napůl vlastněná podnikatelem Janem Čermákem a jejím zakladatelem Jaromírem Soukupem musí do deseti dnů sestavit a odevzdat insolvenčnímu správci doplněné seznamy svého majetku a závazků. O rozhodnutí informoval web MediaGuru. O způsobu řešení úpadku soud nerozhodl.
Počátkem října Médea požádala soud o měsíční odklad prohlášení konkurzu. Chtěla tak získat čas na vypracování reorganizačního plánu. V žádosti, kterou městský soud zamítl minulý týden v pátek, firma uvedla, že její závazky po splatnosti dosahují téměř 937 milionů korun.
Soud o úpadku firmy rozhodl na základě návrhu, který podaly společnosti Tiscali Media a Iron Mountain Česká republika, vyplývá z dokumentu zveřejněném v Insolvenčním rejstříku. Věřitele Médei, kteří dosud nepřihlásili své pohledávky, soud vyzval, aby tak učinili. Zároveň na 20. ledna příštího roku nařídil jednání k přezkoumání přihlášených pohledávek.
O způsobu řešení úpadku mediální agentury pražský městský soud nerozhodl. Médea či věřitelé mohou podat návrh na povolení reorganizace ve lhůtě stanovené zákonem, upozornil server.
Ještě před deseti lety byla Médea s tržbami přes čtyři miliardy korun největší mediální agenturou, prodávající reklamní prostor v Česku. Za loňský rok podle vyjádření soudu vykázala tržby 104 milionů korun, o rok dříve 769 milionů korun.
Jan Čermák v červnu letošního roku zcela převzal kontrolu nad společností Empresa Media, která předtím patřila Jaromíru Soukupovi. A pod kterou patří i TV Barrandov. Soukup svou společnost zatížil stovkami milionů dluhů, které nedokázal splácet. A minimálně v TV Barrandov definitivně skončil. Patrně brzo skončí i ve své mediální agentuře.
Televizi Barrandov vyčistíme, připravíme, a následně prodáme, říká Jan Čermák
Reality
Novopečený majitel TV Barrandov Jan Čermák ovládl další firmu. Jde o Montpetrol, strojírenskou společnost z Hodonína, která se soustředí na byznys v oblasti ropy a plynu.
Majitel Barrandova Čermák ovládl strojaře z Hodonína
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.