Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Aerolinky Air France-KLM jsou opět ziskové, loni vydělaly 728 milionů eur

Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM vloni hospodařila s čistým ziskem 728 milionů eur (přes 17 miliard korun).
Profimedia
 ČTK

Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM vloni hospodařila s čistým ziskem 728 milionů eur (přes 17 miliard korun) po ztrátě 3,3 miliardy eur v předchozím roce. Firma podobně jako další aerolinky těží z růstu poptávky po letecké přepravě po útlumu způsobeného pandemií covidu-19.

 

Zisk Air France-KLM před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) se loni téměř zpětinásobil na více než 3,6 miliardy eur. Jeho prudkému nárůstu nezabránily ani výrazně vyšší náklady na pohonné hmoty. Tržby stouply o 84 procent na téměř 26,4 miliardy eur.

Firma předpokládá, že růst poptávky po letecké přepravě bude pokračovat. Rezervace na letošní rok jsou podle managementu téměř zpět na úrovních z období před příchodem pandemie covidu-19.

Šéf společnosti Ben Smith ale v rozhovoru s listem Financial Times varoval, že evropské letecké firmy jsou nyní u letů do Asie znevýhodněny proti čínským konkurentům, protože nemohou létat přes ruské území.

"Mezi Paříží a Soulem to může prodloužit dobu letu až o tři hodiny," upozornil. Čínské aerolinky, které přes ruské území pořád létají, tak podle něj mají "nepoctivou výhodu".

pmh spr

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Letiště, ilustrační foto

Chaos na letištích. Lufthansa ruší tisíce letů kvůli nedostatku personálu, další aerolinky kvůli stávkám

Přečíst článek
Doporučujeme