Prosazování genderové rovnosti je běh na dlouhou trať. Vůdčích vzorů je třeba
LeadersCesta k férovější společnosti je dlouhá. Do cíle ale musí dojít všichni. Některé velké firmy už cílovou pásku přetrhly, jiné jsou teprve na startovní čáře.
Cesta k férovější společnosti je dlouhá. Do cíle ale musí dojít všichni. Některé velké firmy už cílovou pásku přetrhly, jiné jsou teprve na startovní čáře.
Překonání rozdílu ve mzdách mezi muži a ženami by zvýšilo globální hrubý domácí produkt (HDP) zhruba o sedm procent, respektive o sedm bilionů dolarů (asi 155 bilionů korun). Uvádí to zpráva společnosti Moody's Analytics. Při aktuálním tempu ale vyrovnání rozdílů potrvá podle ní 132 let.
Vzdělání je nezbytnou podmínkou pro to, aby byly ženy finančně nezávislé a nebály se realizovat své profesní sny. Pokud si ženy věří a umí se o sebe postarat, obohacuje to celou společnost i jednotlivé profese a pracovní týmy. Shodly se na tom účastnice setkání inspirativních žen s názvem Innovative Women Shapping the Future, kterou spolu s Irským velvyslanectvím a Enterprise Ireland pořádal Newstream Business Club českých a slovenských žen.
Reklama a public relations v devadesátkách v Česku teprve začínaly. A Dita Stejskalová, nynější ředitelka Ogilvy Public Relations pro Českou republiku, byla u toho. Mezi prvními dostala důvěru zahraničních klientů a velkých značek, kterým pomáhala budovat jejich obraz v Česku. „Byl tady hlad po nových věcech, neznalí Češi objevovali nové značky, v prostředí, kde neexistovaly sociální sítě,“ popisuje rané devadesátky v reklamce guru českého PR. „Naše generace měla ohromné štěstí, skončili jsme školu a měli moře možností. Mohli jsme se učit každý den,“ vzpomíná pro Newstream v pořadu Eva Talks Dita Stejskalová.