Kniha Duše národa, kterou napsal někdejší hlavní marketingový a mediální stratég Andreje Babiše Marek Prchal, je mnohovrstevnatým čtením. Její název je těsně vedle, obrazem duše národa (snad) není. Autorovi se ale povedlo bolestivě přesně zachytit ducha místa a doby.
Minerální voda Mattoni, která je vlajkovou lodí společnosti Mattoni 1873, oslavila své 150. narozeniny. V základu je to pořád stejná minerální voda, navenek ale prošla celou řadou proměn. Jak říká manažerka značky Eva Straškrábová, největší výzvou je zůstat součástí aktuálního dění a oslovovat i nejmladší cílovou skupinu. Ta klade velký důraz na často skloňovanou udržitelnost. I to je jeden z důvodů, proč se Mattoni v této oblasti angažuje.
Společnost zaměřená na průzkum názorů, motivací, potřeb a mediálních zvyků spotřebitelů YouGov převzala od analytické společnosti GfK její divizi zaměřenou na průzkum nákupního chování domácností v Evropě Consumer Panel Services (CPS GfK) za 315 milionů eur (7,7 miliardy korun).
Když někdo na Západě přijde se startupovým nápadem, obvykle přemýšlí hlavně o trhu, obchodu, marketingu. „My jsme spíše velmi dobří tvůrci produktů, možná v něčem lepší než Silicon Valley,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz investor a podnikatel Jiří Hlavenka. „Silicon Valley říká – my jsme tvůrci byznysu. Většina českých startupů, jeden vedle druhého – a mám zkušenosti s mnoha desítkami – hapruje v obchodě,“ zdůrazňuje finančník, který je také radním Jihomoravského kraje pro vědu, výzkum a inovace.
Hosté pořadu newstream.cz s názvem Značka: Osobně hledají s moderátorkou Katarínou Krajčovičovou odpovědi na otázky, jak se buduje osobní značka a co téma vlastně znamená. V digitálním světě sociálních sítí, kde vládne sebeprezentace, je nezbytné umět se odlišit a být zapamatovatelný.
Už jste prakticky začali podnikat – založili jste si živnost nebo firmu, máte naskladněné produkty, vybraný způsob, jakým si budete vést účetnictví a jste připraven prodávat? Jak ale zařídit, aby se k vám zákazníci jen hrnuli? Odpověď je jednoduchá: marketing pro startupy, říká reklamní stratég Filip Truhlář.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že dělat marketing v dnešním online světě zvládne každý, je to přesně naopak. Bez marketingové strategie to nezvládne nikdo. Nebo aspoň ne tak, aby se mu to vyplatilo, říká v rozhovoru pro FreshStart Filip Truhlář, stratég reklamní agentury VMLY&R. Projděte si jeho rychlokurz marketingové strategie pro začátečníky.
Průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada představila aktualizované logo se symbolem štítu. Autorem návrhu nové vizuální identity skupiny je grafické studio Dynamo design. Nové logo má odrážet přeměnu skupiny v globálního hráče.
Sociální síť X může kvůli protižidovskému příspěvku, který zde sdílel její majitel Elon Musk, do konce roku přijít o příjmy z reklamy ve výši až 75 milionů dolarů (1,7 miliardy korun), napsal s odvoláním na interní dokumenty deník The New York Times.
Nemyslitelné se stalo skutečností. „Díky marketingu zvládnutému na jedničku“ čekají Češi 34 let po revoluci hodiny na smažené kuře z fast foodu. V zahraničí si ťukají na čelo.
Tradiční lidové řemeslo drátenictví přetvořila v umění a začala své výrobky propagovat přes internet a sociální sítě. Šperkařka, lektorka a nositelka ocenění pražský Živnostník roku 2023 Anna Benešová uvedla, že i přestože v dnešní době moderních technologií mohou menší podnikatelé vést obchod bez prezentace na internetu, jednou narazí na svůj limit, začnou stagnovat a neposunou své podnikání dál. Namísto vytváření externí reklamní spolupráce je pak marketingově nejvýhodnější zviditelnit své produkty osobně přes sociální sítě, a stát se tak svým vlastním influencerem.
Podpis dohody o minerálech mezi Spojenými státy a Ukrajinou je podle ministra zahraničí Jana Lipavského (nestr.) dalším důkazem, že Ukrajina je skutečně 👍 připravena na mírová jednání. Naopak Rusko se dál vykrucuje a nereaguje na americkou snahu válku ukončit, řekl Lipavský.
Jihokorejský ústavní soud ❌ zrušil rozhodnutí nižšího soudu, které na konci března zbavilo opozičního lídra I Če-mjonga obvinění z porušení volebního zákona. Informuje o tom agentura Jonhap. Není tak jasné, zda se bude I Če-mjong v červnových volbách moct ucházet o prezidentský post.
EU plánuje příští týden sdílet se Spojenými státy 📜 dokument, který bude obsahovat návrhy k zahájení obchodních jednání s administrativou prezidenta Donalda Trumpa. Dokument navrhuje snížení obchodních a necelních překážek, posílení evropských investic v USA, spolupráci na globálních problémech, jako je řešení nadměrné kapacity čínské oceli, a nákup amerického zboží, jako je zkapalněný zemní plyn a technologie.
Argentina odtajnila 📜 dokumenty, které ukazují, že země po druhé světové válce do značné míry pomáhala nacistům uniknout z Evropy. K on-line zpřístupnění stovek dokumentů svolil argentinský prezident Javier Milei. Mnohé z nich potvrzují, že vysoce postavení nacisté, jakým byl i doktor Josef Mengele, žili v Argentině bez problémů.
Americká společnost Apple ☝ porušila soudní příkaz, který jí nařizoval, aby ve svém obchodě s aplikacemi App Store umožňovala platby přes jiné poskytovatele. Uvedla to soudkyně Yvonne Gonzalezová Rogersová, své rozhodnutí postoupila státním zástupcům kvůli možnému trestnímu stíhání firmy, uvedla agentura Bloomberg. Apple musí přestat účtovat provize za nákupy mimo svůj obchod s aplikacemi.
Spojené státy a Ukrajina podepsaly 🤝 dohodu o vytvoření americko-ukrajinského rekonstrukčního investičního fondu, oznámilo ve středu večer místního času (v noci na dnešek středoevropského letního času) americké ministerstvo financí. Agentura Bloomberg píše o podpisu „dohody o přístupu k ukrajinským přírodním zdrojům“.
Americké softwarové společnosti Microsoft 📈 vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 18 procent na 25,8 miliardy dolarů (568,6 miliardy korun). Firmě pomáhá zájem o cloudové služby a umělou inteligenci (AI).
Sociální síť pro sdílení krátkých videí 📱 TikTok plánuje investici ve výši jedné miliardy eur (24,96 miliardy korun) do výstavby svého prvního datového centra ve Finsku. Agentuře Reuters to potvrdil mluvčí společnosti s tím, že projekt je součástí širší iniciativy, jejímž cílem je posílit ochranu osobních údajů evropských uživatelů.