Skanska postaví v Modřanech dalších 126 bytů za více než miliardu korun
Rezidenční developerská skupina Skanska Residential stejnojmenné švédské skupiny postaví v druhé etapě projektu Modřanský cukrovar 126 bytů a šest nebytových jednotek za více než miliardu korun. Dokončení etapy je plánováno do konce roku 2025. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.
Aktuálně je v druhé etapě prodáno 35 procent bytů. Cena začíná na 125 780 korunách za metr čtvereční. Podle analýzy developerských společností Skanska Residential, Trigema a Central Group byla ve třetím čtvrtletí loňského roku průměrná cena za metr čtvereční v novém pražském bytě 146 459 korun.
Převažovat budou byty o dispozicích 2+kk a 4+kk, součástí ale budou také dispozice 1+kk, 5+kk a takzvané townhouse byty, tedy otevřené střešní lofty. Všechny byty budou mít předzahrádku, terasu, nebo balkon. Prémiové byty v ustupujících patrech pak také terasu s pergolou.
V podzemních podlažích budou sklepy, servisní místnosti, garáže s přípravou pro nabíjecí stanice pro elektromobily. Součástí projektu bude také vnitroblok s parkem a v areálu vznikne také centrální náměstí a amfiteátr. Revitalizovat by se mělo také přilehlé vltavské nábřeží.
Generálním architektem projektu je ateliér Chybík + Krištof. Na podobě druhého vnitrobloku pak spolupracovalo studio Loxia. Za výslednou podobou veřejných prostranství stojí ateliér Flera Ferdinanda Lefflera. V areálu budou po dokončení výstavby instalovány umělecké prvky, které vzešly z veřejné umělecké soutěže ART.cukrovar. Konkrétně to budou instalace Cukrouš, Větrníky, Industriální archeologie a Lev, co hlídá řepu.
Trh s bydlením má do celkového oživení ještě daleko, přesto v některých segmentech poptávka letos nabírá na síle. Po letech, kdy se tvořily fronty na malometrážní investiční byty, jdou nyní na odbyt hlavně větší rodinné byty, zpravidla na dobrých adresách. Mezi kupujícími totiž kvůli vysokým sazbám hypoték převažují zákazníci s vlastní hotovostí, kteří si pořizují nemovitosti pro vlastní bydlení.
Nevídaný obrat na rezidenčním trhu. V krizi ožil zájem o větší rodinné byty
Reality
S důrazem na zelené technologie
V celém projektu Modřanského cukrovaru by měly být nádrže na sběr takzvané šedé vody, tedy na recyklovanou nepitnou vodu z odpadů. Následně může sloužit například ke splachování toalet nebo na praní v pračce. Díky instalovaným technologiím bude podle tiskové zprávy předpokládaná spotřeba pitné vody v areálu nižší o 53 procent, tedy od 59 litrů vody denně na obyvatele. Skanska na stavbu využije také rebetong, tedy beton vyráběný z recyklátu namísto nově těženého kameniva.
„V Modřanském cukrovaru aplikujeme novinky, které očekáváme, že se do budoucna stanou standardem rezidenční výstavby. Patří sem využití obnovitelných zdrojů, prefabrikace, digitalizace, robotika, ale i nové pracovní postupy, které přinášejí zvýšení produktivity a kvality výstavby,“ uvedl Petr Dušta, projektový manažer Skanska Residential.
Kromě druhé etapy Modřanského pivovaru Skanska Residential připravuje v Praze také například čtvrtou etapu projektu Albatros Kbely, Habitat v Malešicích, třetí etapu ve čtvrti Emila Kolbena ve Vysočanech, projekt Michelských pekáren nebo dřevostavbu v Radlicích. Skanska Residential působí na českém rezidenčním trhu od roku 1997 a doposud v Praze postavila přes 9000 bytů.
Bydlení v zeleni, a přitom v centru metropole nabídne nový developerský projekt Klamovka Park. Jak už sám název napovídá, nachází se přímo v jednom z největších pražských parků v žádané lokalitě Smíchova.
Bydlení v Klamovka Parku: Lávkou rovnou z domu do parku, zelená střecha a nízké náklady
Reality
Víme, co se děje na realitním trhu. Buďte s námi v obraze
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.